Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ergenlerde ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki ilişkinin incelenmesi -

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:15Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:15Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Bayram Çetin,Yüksel Eroğlu,Adem Peker,Sırrı Akbaba,Sevim Pepsoy,. (2012). Ergenlerde ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki ilişkinin incelenmesi -. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (12)2 637-653
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNd01qUXlNZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73232
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın örneklemini 258 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılara İlişkisel-Bağımlı Benlik Kurgusu Ölçeği, Revize Edilmiş Siber Zorbalık Envanteri ve Depresyon, Anksiyete ve Stres Ölçeği uygulanmıştır. İlişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık, siber mağduriyet ve depresyon, anksiyete ve stres arasındaki ilişkileri incelemek için yapılan korelasyon sonucunda siber zorbalık ve siber mağduriyetin ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusuyla negatif; depresyon, anksiyete ve stresle pozitif ilişkili olduğu görülmüştür. İlişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki yapısal eşitlik modelinden elde edilen uyum iyiliği indeksleri modelin iyi uyum verdiğini göstermiştir. Yapısal eşitlik modeli sonuçlarına göre ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu siber zorbalığı negatif, siber zorbalık ise psikolojik uyumsuzluğu pozitif yönde yordamaktadır.
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the effect of relational-interdependent self-construal on cyberbullying and the effect of cyberbullying on psychological disharmony. Participants were 258 high school students. In this study, the Relational-Interdependent Self-Construal Scale, the Revised Cyberbullying Inventory, and the Depression, Anxiety, Stress Scale were used. In correlational analysis, cyberbullying and cyber victimization were found negatively related to relational-interdependent self-construal. On the other hand, cyberbullying and cyber victimization were found positively related to depression, anxiety, and stress. The goodness of fit indices indicated that the model was fit. According to structural equation modelling (SEM) results, relational-interdependent self-construal predicted negatively cyberbullying, and cyberbullying predicted psychological disharmony in a positive way.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Ergenlerde ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki ilişkinin incelenmesi -
dc.title.alternative The investigation of relationship among relational-interdependent self-construal, cyberbullying, and psychological disharmony in adolescents: An investigation of structural equation modelling
dc.type article
dc.identifier.volume 12
dc.identifier.startpage 637
dc.identifier.endpage 653
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 2
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Bayram Çetin
dc.contributor.author Yüksel Eroğlu
dc.contributor.author Adem Peker
dc.contributor.author Sırrı Akbaba
dc.contributor.author Sevim Pepsoy
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record