Bu araştırmanın amacı ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın örneklemini 258 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılara İlişkisel-Bağımlı Benlik Kurgusu Ölçeği, Revize Edilmiş Siber Zorbalık Envanteri ve Depresyon, Anksiyete ve Stres Ölçeği uygulanmıştır. İlişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık, siber mağduriyet ve depresyon, anksiyete ve stres arasındaki ilişkileri incelemek için yapılan korelasyon sonucunda siber zorbalık ve siber mağduriyetin ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusuyla negatif; depresyon, anksiyete ve stresle pozitif ilişkili olduğu görülmüştür. İlişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki yapısal eşitlik modelinden elde edilen uyum iyiliği indeksleri modelin iyi uyum verdiğini göstermiştir. Yapısal eşitlik modeli sonuçlarına göre ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu siber zorbalığı negatif, siber zorbalık ise psikolojik uyumsuzluğu pozitif yönde yordamaktadır.
The aim of this study is to investigate the effect of relational-interdependent self-construal on cyberbullying and the effect of cyberbullying on psychological disharmony. Participants were 258 high school students. In this study, the Relational-Interdependent Self-Construal Scale, the Revised Cyberbullying Inventory, and the Depression, Anxiety, Stress Scale were used. In correlational analysis, cyberbullying and cyber victimization were found negatively related to relational-interdependent self-construal. On the other hand, cyberbullying and cyber victimization were found positively related to depression, anxiety, and stress. The goodness of fit indices indicated that the model was fit. According to structural equation modelling (SEM) results, relational-interdependent self-construal predicted negatively cyberbullying, and cyberbullying predicted psychological disharmony in a positive way.