Açık Akademik Arşiv Sistemi

Bir öğretim aracı olarak karikatür: Türkçe dil bilgisi öğretimi üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:14Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:14Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Havva Yaman,. (2010). Bir öğretim aracı olarak karikatür: Türkçe dil bilgisi öğretimi üzerine bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (10)2 1215-1242
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBMU5UVTNOdz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73213
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinde Türkçe dil bilgisi derslerinin karikatür kullanılarak işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Sakarya ili Hendek ilçesindeki devlet ilköğretim okulunda öğrenim gören 54 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada Cronbach α değeri 0,72 olan ‘Ses Bilgisine İlişkin Kural ve Kavram Testi’ kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon Testi kullanılmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencileriyle mülakat yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi ve QSR NVivo 7 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda karikatürlerle yapılan öğretimin geleneksel yönteme göre öğrencilerin Türkçe dil bilgisi başarısını artırdığı, onların derse güdülenmesine ve katılımın artmasına yardımcı olduğu belirlenmiştir. Karikatürlerin Türkçe dil bilgisi öğretiminde kullanımına ilişkin birtakım öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the eff ect of teaching by utilizing cartoons on student success in the Turkish language courses in primary school secondary level students. Working group of the study consists of 54 students studying in primary state school in Sakarya province Hendek district. In the study, the ‘Rule and Concept Test on Sound Knowledge’ was used with Cronbach α value of .72. Mann Whitney U Test and Wilcoxon Test were used in analysis of the data. Moreover, an interview was conducted with the experimental group students. The QSR NVivo 7 program and content analysis were used in analysis of qualitative data. In the research, it is determined that teaching students with caricatures increases the Turkish language success; helps motivate them in the course; and increases participation, compared to the traditional method. Some suggestions are proposed on the use of cartoons in Turkish language grammar.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Bir öğretim aracı olarak karikatür: Türkçe dil bilgisi öğretimi üzerine bir araştırma
dc.title.alternative Cartoons as a teaching tool: A research on Turkish language grammer teaching
dc.type article
dc.identifier.volume 10
dc.identifier.startpage 1215
dc.identifier.endpage 1242
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 2
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Havva Yaman
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record