Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkiye'de Din Eğitiminde Çoğulculuk ve Yapılandırmacılık: Yeni Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı Bağlamında Bir Değerlendirme

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:11Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:11Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Recep Kaymakcan,. (2007). Türkiye'de Din Eğitiminde Çoğulculuk ve Yapılandırmacılık: Yeni Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı Bağlamında Bir Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (7)1 177-210
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpFMk56QXc
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73169
dc.description.abstract Okullarda din derslerinde geleneksel din eğitimi yaklaşımlarının günümüz ihtiyaçlarını karşılama konusunda yetersiz kaldığı iddia edilmektedir. Bu nedenle de çoğulcu din eğitimi yaklaşımları daha fazla kabul görmektedir. Türkiye'de, diğer branşlardaki program değişimine paralel olarak 2005'te ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı yapılandırmacı anlayış göz önüne olarak hazırlanmıştır. Din dersindeki değişim ihtiyacına somut bir cevap olarak adlandırılabilecek yeni DKAB dersi programı kapsamında eski programla bağlantılı olarak din eğitiminde çoğulculukla ilintili üç konu irdelenmeye çalışılacaktır. Bu konular; (i) Din eğitimi ve yapılandırmacı yaklaşım (ii) Aleviliğin öğretimi (iii) İslam dışı dinlerin öğretimi. DKAB'nin eski programına göre yeni programlarında öğretim alanlarının teorik olarak değerlendirilmesi değerlendirmede bulunulan üç konuda da çoğulculuk yönünden olumlu bir gelişmedir. Fakat yine de bunun yeterli olduğu söylenemez.
dc.description.abstract It is argued that a traditional approach to religious education is not sufficient to meet the necessities of contemporary world. For this reason, pluralistic approaches to religious education receive a particular attention in the recent years. In line with the other school subjects, the curriculum of secondary religious education was changed in Turkey. It is stated that the new curriculum was prepared taking the constructivist learning theory into consideration. The new curriculum may be accepted as a response to the demand for change in religious education. In this article, the following three issues related to pluralism are examined in terms of the new religious education curriculum: (i) Religious education and constructivist approach, (ii) the teaching of Alawism and (iii) the teaching of non-Islamic religions. An analysis of the curriculum indicates that some improvements have been made in line with pluralism.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Türkiye'de Din Eğitiminde Çoğulculuk ve Yapılandırmacılık: Yeni Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı Bağlamında Bir Değerlendirme
dc.title.alternative Pluralism and Constructivism in Turkish Religious Education: Evaluation of Recent Curriculum of Religious Culture and Ethical Knowledge Lesson
dc.type article
dc.identifier.volume 7
dc.identifier.startpage 177
dc.identifier.endpage 210
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Din Eğitimi Anabilim Dalı
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 1
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Recep Kaymakcan
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record