Okullarda din derslerinde geleneksel din eğitimi yaklaşımlarının günümüz ihtiyaçlarını karşılama konusunda yetersiz kaldığı iddia edilmektedir. Bu nedenle de çoğulcu din eğitimi yaklaşımları daha fazla kabul görmektedir. Türkiye'de, diğer branşlardaki program değişimine paralel olarak 2005'te ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı yapılandırmacı anlayış göz önüne olarak hazırlanmıştır. Din dersindeki değişim ihtiyacına somut bir cevap olarak adlandırılabilecek yeni DKAB dersi programı kapsamında eski programla bağlantılı olarak din eğitiminde çoğulculukla ilintili üç konu irdelenmeye çalışılacaktır. Bu konular; (i) Din eğitimi ve yapılandırmacı yaklaşım (ii) Aleviliğin öğretimi (iii) İslam dışı dinlerin öğretimi. DKAB'nin eski programına göre yeni programlarında öğretim alanlarının teorik olarak değerlendirilmesi değerlendirmede bulunulan üç konuda da çoğulculuk yönünden olumlu bir gelişmedir. Fakat yine de bunun yeterli olduğu söylenemez.
It is argued that a traditional approach to religious education is not sufficient to meet the necessities of contemporary world. For this reason, pluralistic approaches to religious education receive a particular attention in the recent years. In line with the other school subjects, the curriculum of secondary religious education was changed in Turkey. It is stated that the new curriculum was prepared taking the constructivist learning theory into consideration. The new curriculum may be accepted as a response to the demand for change in religious education. In this article, the following three issues related to pluralism are examined in terms of the new religious education curriculum: (i) Religious education and constructivist approach, (ii) the teaching of Alawism and (iii) the teaching of non-Islamic religions. An analysis of the curriculum indicates that some improvements have been made in line with pluralism.