dc.date.accessioned |
2020-10-21T11:45:09Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T11:45:09Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Mert Narman,. (2017). Şahsi Tedavi İçin Yurt Dışından İlaç Getirilmesi. Terazi Hukuk Dergisi; (12)130 54-59 |
|
dc.identifier.issn |
1306-9802 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJMU16YzJOZz09 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/73150 |
|
dc.description.abstract |
Devredilemeyen ve vazgeçilemeyen temel haklardan olan yaşama hakkının sağlanması Devletin Anayasal ve yasal görevleri arasında bulunmaktadır. Buna göre, ilgilinin hastalanması halinde tedavisinde kullanılması gereken ilaca, en kısa sürede, makul fiyata, en az bürokratik işlemle ulaşmasının temini zorunludur. Kişilerin tedavilerinde kullanılması zorunlu olan ilaçlar ülke piyasasında henüz ruhsatlandırılmamış olabilir. Diğer bir durum ise, ruhsatlandırılmış olan ilaç Ülke piyasasında bulunmayabilir. Ancak bu ilaçların da hastaya ulaştırılması belirtildiği gibi Devletin Anayasal ve yasal görevidir. İlaca ayrılan sınırlı bütçe, buna karşın her geçen gün artan ilaç kullanımı, konunun denetiminin zorluğu gibi pek çok neden hastanın ilaca zamanında ve yeteri kadar ulaşmasını zorlaştırabilmektedir. Bunun önüne geçmek amacıyla ilaçların, üretimi, satışı, ithali, ruhsatlandırılması, piyasaya arzı veya verilen ruhsat ve izinlerin iptali konularında yetkili ve görevli olan Sağlık Bakanlığı tarafından Yurt Dışından İlaç Temini ve Kullanımı Kılavuzu yayınlanmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The right to life, which is a fundamental right that cannot be transferred and cannot be abandoned, is among the constitutional and legal duties of the State. According to this, in case of illness of the concerned person, it is necessary to use a minimum of bureaucratic procedure and a reasonable fee as soon as possible. Medicines that are indispensable for the treatment of people may not yet be licensed in the local market. In another case, the licensed drug may not be available in the local market. However, as it is stated delivering these drugs to the patients is the Constitutional and legal duty of the State. In spite of the rising drug consumption, the limited budget of the government and difficulties in public supervision can be complicated for the patient to reach the drug in time and convenience. To overcome this problem, the Ministry of Health, which is authorized and responsible for the production, sale, importation, licensing, supplying to the market and cancellation of licenses and permits issued, has published a Guide to Supply and Use of Drugs from Abroad. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Terazi Hukuk Dergisi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Hukuk |
|
dc.title |
Şahsi Tedavi İçin Yurt Dışından İlaç Getirilmesi |
|
dc.title.alternative |
Bringing Medicine From Abroad for Personal Treatment |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
12 |
|
dc.identifier.startpage |
54 |
|
dc.identifier.endpage |
59 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Bölümü |
|
dc.relation.journal |
Terazi Hukuk Dergisi |
|
dc.identifier.issue |
130 |
|
dc.contributor.author |
Mert Narman |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi |
|