dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Havva Yaman |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-09T11:41:56Z |
|
dc.date.available |
2020-10-09T11:41:56Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Süğümlü, Üzeyir. (2016). Yazma becerisinde öğrenci özerkliğinin yazmaya yönelik tutum ve motivasyonla ilişkisi: bir eylem araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/69596 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü TEZlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
This research is done to demonstrate the relation of learner autonomy with writing attitude and motivation in writing skills. The other purpose of this research is gaining a new perspective for writing skills with learner autonomy. Activity applications for gaining learner autonomy skills and writing skills exercises based on learner autonomy is fulfilled with the students in the study group. The research is done by qualitative investigation designs concerning action research. Action research is a kind of research often used in research related with practice and duration in qualitative research design. The study group of this research consists of 25 students of 7th grade students attending the state school called Kazım Karabekir secondary school who were voluntarily chosen by the random sampling method in Istanbul, Kadıköy district in 2014-2015 educational year. The data of this research consists of activity appliances, pupils' compositions, researcher's observation, researcher's diary, and pupil's diary, Personal Information Form, Writing Attitude Scale, Writing Motivation Scale and Learner Autonomy Scale. Some data has been collected from activity applications for obtaining learner autonomy skills and writing skills exercises based on learner autonomy. Some data is also collected before and after using the scales and researcher observations were done for each practice and researcher and pupil diaries were written after each appliance. This research was materialized by the data taken from the pre-tests and post-tests related with quantitative scales and personal information data analysis in SPSS 20.00 packet program. The statistical meaning level is accepted as 0.05. The qualitative data was gained by content and descriptive analysis techniques. The compositions for obtaining data on learner autonomy skills were analyzed by content analysis. In this research, category analysis was used amongst the kinds of content analysis. This research was sorted out through pupil and researcher's diaries and descriptive analysis in qualitative analysis techniques. Results are given below for activity applications for gaining learner autonomy skills and writing skills exercises based on learner autonomy: Learner autonomy skills of students increased with activity applications for gaining learner autonomy skills and writing skills exercises based on learner autonomy. Attitude towards writing of students increased with activity applications for obtaining learner autonomy skills and writing skills exercises based on learner autonomy. Students' motivation for writing increased with activity applications for obtaining data on learner autonomy skills and writing skills exercises based on learner autonomy. Writing skills of students increased with activity applications for obtaining data on learner autonomy skills and writing skills exercises based on learner autonomy. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, yazma becerisinde öğrenci özerkliğinin yazmaya yönelik tutum ve motivasyonla ilişkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bir diğer amacı da yazma becerisine öğrenci özerkliği ile yeni bir bakış açısı kazandırmaktır. Çalışma grubundaki öğrencilerle öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik uygulamaları ve öğrenci özerkliği temelinde yazma becerisi uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kapsamında gerçekleştirilmiştir. Eylem araştırması uygulamaya ve sürece dayalı eğitim çalışmalarında sıklıkla kullanılan bir nitel araştırma desenidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Kadıköy ilçesinde, tesadüfi örneklem yoluyla seçilen ve bir devlet ortaokulu olan Kazım Karabekir Ortaokulunun 7. sınıfında öğrenim gören öğrenciler arasından gönüllülük ilkesine göre seçilen 25 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçlarını; etkinlik uygulamaları, öğrenci yazıları, araştırmacı gözlemi, araştırmacı günlüğü, öğrenci günlüğü, Kişisel Bilgi Formu, Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği, Yazma Motivasyonu Ölçeği ve Öğrenci Özerkliği Ölçeği oluşturmaktadır. Öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik uygulamaları ve öğrenci özerkliği temelinde gerçekleştirilen yazma becerisi uygulamalarından veriler elde edilmiş, ölçeklerle uygulama öncesi ve sonrasında veriler toplanmış, gözlemler her uygulama süresince yapılmış, günlükler her uygulama sonrasında yazılmıştır. Nicel verilere yönelik ölçeklerle ilgili öntest ve sontest şeklinde uygulanan ölçme araçlarından elde edilen verilerin ve kişisel bilgi verilerinin analizi, SPSS 20.0 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, 0.05 olarak kabul edilmiştir. Nitel veriler, nitel çözümleme tekniklerinden içerik ve betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlikler ve öğrenci özerkliği temelinde yürütülen yazma becerisi uygulamaları sonucunda ortaya çıkan yazılar, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada içerik analizi türlerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından uygulamalara ilişkin yapılan gözlemler ve uygulamalara ilişkin yazılan öğrenci ve araştırmacı günlükleri, nitel çözümleme tekniklerinden betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik uygulamaları ve öğrenci özerkliği temelinde gerçekleştirilen yazma becerisi uygulamaları ile ulaşılan sonuçlar şu şekildedir: Öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik uygulamaları ve öğrenci özerkliği temelinde gerçekleştirilen yazma becerisi uygulamaları ile öğrencilerin öğrenci özerkliği becerileri gelişmiştir. Öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik uygulamaları ve öğrenci özerkliği temelinde gerçekleştirilen yazma becerisi uygulamaları ile öğrenicilerin yazmaya yönelik tutumu artmıştır. Öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik uygulamaları ve öğrenci özerkliği temelinde gerçekleştirilen yazma becerisi uygulamaları ile öğrenicilerin yazma motivasyonu artmıştır. Öğrenci özerkliği becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik uygulamaları ve öğrenci özerkliği temelinde gerçekleştirilen yazma becerisi uygulamaları ile öğrencilerin yazma becerileri gelişmiştir. |
|
dc.format.extent |
XXIV, 495 yaprak : grafik, şekIl, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Dil öğretimi |
|
dc.subject |
Yazma becerisi |
|
dc.subject |
Yazma eylemi |
|
dc.subject |
Yazma çalışması uygulama planı |
|
dc.subject |
Yazı türü analizi |
|
dc.title |
Yazma becerisinde öğrenci özerkliğinin yazmaya yönelik tutum ve motivasyonla ilişkisi: bir eylem araştırması |
|
dc.type |
doctoralThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Süğümlü, Üzeyir |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|