Bu araştırma; öğrenmenin en aktif olduğu okul öncesi dönemde sosyo-kültürel eğitimin nasıl ve hangi etkinliklerle yapılabileceğini, çocukların sosyo-kültürel konuları öğrenirken hangi becerileri sergileyebileceğini ortaya koymaya çalışmakta ve etkinlikler sonucunda elde edilen bulgular ışığında Türkiye'de uygulanmakta olan Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programına (60-72 aylık çocuklar için) yeni bir bakış açısı sunulabilmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, doğası gereği nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Bu paralelde Sakarya ilinin Hendek ilçesinde pilot ve ana uygulama olmak üzere iki adımda çalışma yürütülmüştür. Pilot uygulama 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında, ana uygulama 2016-2017 eğitim öğretim yılı güz ve bahar döneminde yapılmıştır. Uygulama sürecinde veri toplama araçları olarak; video ve fotoğraf kayıtları, çocukların yaptıkları resimler ve ürünler, gözlem notları, çocuklar ile yapılan görüşmeler kullanılmıştır. Toplanan bu veriler, tasniflenmiş ve yorumsal analize tabi tutulmuştur. Araştırmada sosyo-kültürel eğitim çerçevesinde; 3 tema kapsamında (tarih-sosyoloji, coğrafya, disiplinler arası) 29 ana, 104 alt etkinlik uygulanmıştır. Araştırma sonucunda çocukların tarih-sosyoloji teması etkinlikleri çerçevesinde; eleştirel düşünme ve buna ait alt basamaklar, zaman ve kronolojiyi algılama, değişim ve sürekliliği algılama, problem çözme, yaratıcılık, empati becerisi ayrıca düş güçlerini kullanma ve medya etkisi sonuçlarını sergilediği görülmüştür. Coğrafya teması etkinlikleri sonucunda; eleştirel düşünme ve buna ait alt basamaklar, zaman ve kronolojiyi algılama, haritada yer bulma, uzaklık mesafe algısı becerisi ayrıca düş güçleri ve medya etkisi gözlenmiştir. Disiplinler arası teması etkinlikleri altında çocukların eleştirel düşünme becerisi, problem çözme becerisi empati, haritada yer bulma ve uzaklık mesafe algısı becerileri sergiledikleri tespit edilmiştir.
This research tries to reveal how and which activities socio-cultural education can be done in preschool period when learning is most active, what skills children can demonstrate when learning socio-cultural issues. And it aims to provide a new perspective to the Ministry of Education Preschool Education Program (for 60-72 months children) implemented in Turkey in the light of the findings obtained as a result of activities. Research is carried out by action research method of qualitative research design inherently. In parallel with this, the study is performed in two steps as a pilot and main application in Hendek District of Sakarya Province. The pilot application is made in the spring period of 2016-2017 education term, the main application is also made in the fall and spring period of 2016-2017 education term. In the application process is used video and photo recordings, children's pictures and products, observation notes, interviews with children as data collection tools. These collected data is classified and subjected to interpretive analysis. Within the framework of socio-cultural education, under 3 themes (history-sociology, geography, interdisciplinary), 29 main and 104 sub-activities are applied. As a result of the research, it is seen that children displays result of critical thinking and its sub-steps, perception of time and chronology, perception of change and continuity, problem solving, creativity, empathy skills, and the use of imagination and media effects within the framework of history-sociology theme activities. As a result of geography theme activities, it is observed the critical thinking and its sub-steps, perception of time and chronology, locating on the map, the ability to perceive distance, and also the effect of the imagination and media. Under interdisciplinary theme activities, it is found that children exhibits the critical thinking skills, problem solving skills, empathy locating on the map and the ability to perceive distance.