Bu araştırma, Yabancılara Türkçe Öğretimi yazma becerisinde otantik yazma çalışmaları ile yazmaya yönelik tutum, kaygı ve öz yeterlikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, kuram ve uygulamayı bütünleştirmek ve öğretim sürecini iyileştirmek amacı ile nitel ve nicel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma model ile desenlenmiştir. Araştırmanın uygulaması 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Gaziantep Üniversitesi TÖMER'de Türkçe öğrenen C1 seviyesindeki YTB sınıflarında yer alan 17 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce etkinlikler hazırlanmış ve ardından çalışma grubundaki öğrencilerle 6 hafta boyunca otantik yazma çalışmaları yapılmıştır. Öğrenciler, hazırladıkları çalışmaları sınıf içinde sunmuş ve çalışmalarıyla ilgili dönütler almıştır. Araştırmanın veri toplama araçlarını; Kişisel Bilgi Formu, Yabancılar için Yazma Becerisi Öz yeterlik Ölçeği, Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Kaygısı Ölçeği ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Tutum Ölçeği ve otantik yazma çalışmalarının yapıldığı yazma uygulamaları oluşturmuştur. Ölçekler, uygulama öncesi ve sonrasında olmak üzere iki kez uygulanmış; öğrenci-araştırmacı günlükleri, araştırmacı gözlemleri her uygulamanın ardından yazılmıştır. Verilerin analizi, nitel ve nicel olmak üzere iki aşamada gerçekleşmiştir. Nicel verilerden elde edilen öntest ve sontest sonuçlarından elde edilen verilerin ve kişisel bilgi verilerinin analizi, SPSS 20.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Nitel veriler ise araştırmacı gözlemi ve günlüğü, öğrenci günlükleri nitel çözümleme yöntemlerinden betimsel analiz ile öğrenci görüşmeleri kategorisel içerik analizi ile; öğrenci çalışmaları ise dereceli puanlama anahtarı ile puanlandırılarak çözümlenmiştir. Otantik yazma çalışmaları temelinde gerçekleştirilen yazma çalışmaları ile ilgili ulaşılan sonuçlar şu şekildedir: Öğrencilerin, yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan otantik yazma çalışmaları ile yazmaya ilişkin tutumu artmıştır. Öğrencilerin, yazma becerisine ilişkin olumlu tutum geliştirmeyi amaçlayan otantik yazma çalışmaları ile yazmaya ilişkin öz yeterlikleri artmıştır. Öğrencilerin, yazma becerisine ilişkin olumlu tutum geliştirmeyi amaçlayan otantik yazma çalışmaları ile yazmaya karşı kaygıları azalmıştır. Otantik yazma çalışmaları ile öğrencilerin yazma becerileri gelişmiştir.
This research was performed in order to establish the relation between authentic writing practices for foreigners in the process of teaching Turkish and their attitude, anxiety and self-sufficiency. The research was designed via mixed models in which qualitative and quantitative research techniques were used so as to integrate theory and practice and enhance the teaching process. The implementation of the research was performed with 17 students training in C1 level YTB classes who were learning Turkish in TÖMER, Gaziantep University throughout the spring term of 2014-2015 educational year. The activities had been prepared and then authentic writing practices had been executed for 6 weeks with the study group students before the implementation began. The students made their presentations in class and got feedback for the work they had done. The data collection tools were; Personal Info Form, Self-sufficiency Scale on Writing Skill for Foreigners, Anxiety during Writing in Turkish as a Foreign Language Scale ve Attitude during Writing in Turkish as a Foreign Language Scale and writing practices when authentic writing practices were performed. The scales were applied twice before and after the implementation and student-researcher logs, researcher observations were written down after every implementation. The analysis of data was carried out in two stages as qualitative and quantitative manner. The examination of personal info data and the data obtained from the results of pre-test and post-test attained from quantitative data were analyzed through SPSS 20.0 packaged software. The qualitative data was analyzed via researcher's observations and student logs; student logs were analyzed via descriptive analysis which is a method of qualitative analysis; student interviews were analyzed through categorical content analysis; student tasks were analyzed and scored through scoring key grade. Following are the conclusions regarding writing practices carried out on the basis of authentic writing practices: Attitude of students towards writing proved positive through authentic writing practices that sought to enhance their writing skills. Self-sufficiency of students improved regarding writing through authentic writing practices that sought to encourage a positive attitude towards skill of writing. Anxiety of students in terms of writing decreased through authentic writing practices that sought to develop a positive attitude towards the skill of writing. Students' writing skills improved through authentic writing practices.