Yeni ekonomi türü küresel işgücünde önemli bir değişime neden olmuştur. Mezunların iş bulmak için acele ettikleri rekabetçi iş piyasasında, mezunların kariyer planlarıyla ilgili sorular ortaya çıkmaktadır. İşgücü piyasasındaki bu ekonomik değişim ile başa çıkmak için öğrencilerin nasıl bir yol izlemeleri gerektiği konusunda bilgilendirilmeleri gerekmektedir. Bu çalışma da öğrencilerin uluslararası kariyer beklentilerini anlamak ve onların bu kararında etkili faktörleri belirlemek adına gerçekleştirilmiştir. Kantitatif olarak kurgulanan bu çalışmanın amacı, sosyal bilişsel kariyer teorisinde bağlamsal değişkenler ile ilişkilendirilen sosyal sermayenin, Sakarya Üniversitesi işletme okulundaki lisans öğrencilerinin uluslararası kariyer niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Bu bağlamsal değişkenler aile, akran, fakülte, topluluk sosyal sermayeleri olarak belirlenmiş ancak ve öz yeterliliğin de bir aracı değişken olarak ele alınması gerektiğine karar verilmiştir. Oluşturulan model, Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde yer alan 5 bölüm öğrencileri üzerinde test edilmiştir. Özellikle bu fakültenin seçilmesinin nedeni, bölümlerden birisinin Uluslararası Ticaret Bölümü olmasıdır. Araştırma metodolojisi çerçevesinde literatür taraması yapılmış ve kavramsal model elde edilmiştir. Ardından, test edilmek üzere 6 hipotez seçildi. Onaylama amacıyla, toplam 3613 kayıtlı öğrenciden 497'sinin katıldığı bir anket yapıldı. Hipotezler, SPSS 20 programı kullanılarak analiz edildi. Çalışma sonuçları, özellikle akran, aile ve toplumsal sosyal sermayenin katılımcıların uluslararası kariyer niyetini, öz yeterlilik üzerinden dolaylı olarak etkilediğini göstermiştir. Ayrıca, çalışma aynı zamanda erkek ve kız öğrencilerin uluslararası kariyer niyetleri arasında anlamlı bir fark olduğunu da ortaya koymuştur. Erkeklerin uluslararası bir kariyer yoluna takip etmek konusunda daha istekli oldukları görülmektedir. Çalışmanın çarpıcı sonuçlarından birisi de beklenenin aksine fakülte personelinin (hem idari hem de akademik) öğrencilerin uluslararası kariyer niyetinde etkili olmadığının ortaya çıkmış olmasıdır. Çalışmanın sonuçları, üniversitelerde giderek artan kariyer ofisleri ve dış kaynaklı kariyer uzmanları tarafından kullanılabilir. Ayrıca Türkiye'deki insan kaynakları politika üreticileri için de bir veri olarak kullanılabilir.
The new economy has caused a significant change in the global workforce. In the competitive labor market, where graduates hurry to find work, questions arise about the career plans of graduates. In order to cope with this economic change in the labor market, students need to be informed about how to proceed. This study was carried out in order to understand the international career expectations of the students and to determine the factors influential in this decision. The aim of this quantitative study was to examine the impact of social capital associated with contextual variables in social cognitive career theory on the international career intention of undergraduate students at Sakarya University Business School. These contextual variables were determined as family, peer, faculty, community social capitals, but it was decided that self-efficacy should be considered as an intermediary variable. The model was tested on students of five department in Sakarya University Business School. In particular, the reason why this faculty is chosen is that one of the departments is the International Trade Department. Within the framework of the research methodology, literature review was undertaken and the conceptual model was derived. Then, 6 hypotheses were chosen to be tested against it. For the purposes of this validation, a survey was conducted, within which 497 of the total 3613 registered students took part. The hypothesis was analyzed by using SPSS 20 program. The results of the study showed that peer, family and community social capital affect the international career intention of the participants indirectly through self-efficacy. In addition, the study also revealed that there is a significant difference between male and female students' international career intentions. Male students seem to be more willing to follow an international career path. One of the striking results of the study is that faculty staff (both administrative and academic) are not effective in international career intention. The results of the study can be used by the increasing career offices and outsourced career specialists at universities. It is also used as a human resources data for policy makers in Turkey.