Turizm, günümüzde ekonomik ve sosyal açıdan önemi giderek artan ve dünyanın en hızlı gelişen sektörlerinden biri haline gelmiştir. Daha önceleri bireyler turizmi sadece tatil, eğlence ve gezip görme amaçlı olarak algılarken, artık günümüzde bu durum kaybettikleri sağlıklarını tedavi ettirmek amacıyla yaptıkları seyahate yani medikal turizm şekline dönüşmüştür. Bu bağlamda planlanan çalışmanın amacı, dünyadaki ve Türkiye'deki medikal turizm uygulamalarının mevcut durumunu inceleyerek Türkiye'nin medikal turizm alanında önde gelen diğer ülkeler ile rekabet edebilecek bir yapıya kavuşmasını sağlamak için önerilerde bulunmaktır. Veri toplama aracı olarak, Türkiye medikal turizminin mevcut durumunun değerlendirilmesi için Albert S. Humphrey tarafında geliştirilen SWOT analizi kullanılmıştır. Yapılan SWOT analizinden elde edilen bulgulara göre, Türkiye'nin medikal turizmi gelişmiş ülkeler arasında sayılması güçlü yönlerinden birini oluşturmasına karşılık; özellikle kamu hastanelerinde yabancı dil bilen çalışan sayısının az olması önemli zayıf yönlerini oluşturmaktadır. Önemli fırsatlar ülkeye ulaşım kolaylığı ve Türkiye'nin rakibi olan Güney Doğu Asya Bölgesi'nde salgın hastalık riskinin daha yüksek oranda olmasıdır. Komşu ülkelerde yaşanan siyasal istikrarsızlık ve bunun ülkemize muhtemel yansımaları Türkiye'nin medikal turizmi alanında gelişmesinin önünde bir tehdit unsuru olarak görülmektedir. Araştırma sonucuna göre Hindistan diğer ülkelere göre ciddi oranda fiyat avantajı sağlamaktadır. Ülkede İngilizcenin yaygın bir şekilde kullanılması medikal turistler için çekici bir güç olmuştur. Buna karşılık, Türkiye'de özel hastanelerin önemli bir kısmının sağlık hizmetleri standartları uluslararası kurumlar tarafından onaylanmıştır. Araştırmanın bulgularına dayanarak birçok ülkede medikal turizm alanında akademik çalışmalar bulunmakla birlikte, Türkiye'de bu alanda yapılan çalışmalar ile ilgili yeteri kadar bilgi sahibi olunmadığı, Türkiye'nin medikal turizm pastasından yeterli payı alamadığı, gerekli tedbirlerin alınması durumunda Hindistan, Malezya, Singapur, Tayland gibi ülkelerin önüne geçerek bir marka haline gelmesinin mümkün olabileceği düşünülmektedir.
Today tourism has become one of the fastest growing sectors with increasing importance for economic and social aspects in the world. Previously, individuals had only perceived tourism for holidays, entertainment and travelling, whereas now they strive to use travel for receiving treatment for their health problems, namely for medical tourism. That is why the purpose of this study is to make suggestions towards medical tourism in Turkey in order to provide a structure which can compete with leading countries in the field of medical tourism considering the present medical tourism implementations in the world and in Turkey. In analyzing data, SWOT analysis developed by Albert S. Humphrey was used for the assessment of the present condition of medical tourism in Turkey. The findings from the SWOT analysis show that although one of the strongest points of medical tourism in Turkey is that Turkey is accepted amongst the developed countries in terms of medical tourism, one of the weaknesses is that there are only a small number of workers who speak a foreign language in public hospitals. The significant opportunities within Turkish medical tourism are easy transportation through Turkey and a higher risk of epidemic illness in Southeast Asia compared with Turkey. Threatening factors against the development of Turkish medical tourism can be political instability in neighbouring countries and its possible reflections on Turkey. Research shows India offers significant price advantage compared with other countries. The English language used in the country was an attractive element for medical tourists. Contrarily, healthcare standards of a substantial proportion of the private hospital in Turkey are approved by international organisations. As a result, introducing/advertising strong points of Turkey using media tools will contribute to medical tourism in Turkey. The findings of the study conclude, although there are scientific studies in the field of tourism in many countries, the academic studies in Turkey and the work done in this area are not relevant enough to be familiar with medical tourism; however, if the required measures are taken, becoming a brand taking precedence over countries such as India, Malaysia, Singapore, Thailand is a possibility.