Gelişen teknoloji ve küreselleşme olgusu sebebiyle günümüzde, değişim kavramı hayatımızın her alanında yer almaktadır. Toplumsal ve kültürel değişim sonucunda kadınların iş hayatında daha fazla yer almaları, eğitim seviyesinin artması, şehirleşme, sosyal medya gibi birçok etken bireylerin yaşam tarzları, ihtiyaçları ve tüketim kalıplarını değiştirmiştir. Bu çalışmada bireylerin yaşam tarzlarındaki değişimin sonucu olarak son yıllarda daha çok ihtiyaç duyulan ve sayısı giderek artan organizasyon şirketlerinin düğün hazırlığı sürecinde olan çiftler tarafından tercih edilme nedenleri incelenmiştir. Çalışmada evlilik hazırlığı sürecindeki çiftlerin organizasyon şirketlerini tercih etme nedenleri, bu nedenlerin cinsiyete göre değişiklik gösterip göstermediği ve bulguların organizasyon şirketi yetkilileri tarafından doğrulanıp doğrulanmadığı araştırılmıştır. Ayrıca organizasyon şirketlerine ve sektöre yönelik bilgi edinmek ve bilgi vermek amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2018 yılının Kasım ayından 2019 yılının Nisan ayına kadar olan süreçte kolayda örnekleme yöntemiyle evlilik sürecinde organizasyon şirketini tercih etmiş olan 161 katılımcıya anket çalışması uygulamıştır. Verilerin analizi SPSS 20 programı ile gerçekleştirilmiş ve bulgular incelendiğinde; çiftlerin organizasyon şirketlerini tercih nedenleri arasında birinci sırada "Tecrübeli oldukları için" ifadesinin yer aldığı görülmüştür. Organizasyon şirketlerinin tercih edilme nedenlerinin cinsiyete göre değişiklik gösterip göstermediği incelendiğinde; kadınlar için organizasyon şirketlerini tercih etme nedenleri arasında birinci sırada "Bir kere yapılıyor o yüzden en güzeli olsun diye" cevabının verildiği görülürken erkekler için birinci sırada "Tecrübeli oldukları için" cevabının yer aldığı görülmüştür.
Due to the developing technology and the phenomenon of globalization, the concept of change takes place in all spheres of our lives today. As a result of social and cultural change, factors such as women's increased participation in the workforce, increased level of education, urbanization and social media have altered the lifestyles, needs and consumption patterns of individuals. In this study, the reasons of the preference of the increasing number of organizing companies which are needed more in recent years as a consequence of the change in the lifestyle of individuals by the couples who are in the process of wedding preparation are investigated. In this study, the reasons for preferences of the organization companies for the couples in the marriage preparation process, whether these reasons differ according to gender and whether the findings were confirmed by the organization company officials were investigated. In addition, it is aimed to obtain and provide information for the organization companies and the sector. In this context, within the period of November 2018 to April 2019 a survey was applied by the convenience sampling method to 161 participants who preferred the organizing companies through the marriage process. Data analysis was performed using SPSS version 20 software. When the findings were examined, the results indicate that the first reason for preference of organizing companies for the couples was their "experience" in the field. When investigated whether it varies by gender to prefer organizing companies; it is seen that the first reason for women's preference of organizing companies is the notion that "You only marry once, so you want it to be perfect", as for men, the first reason is the "experience" companies provide.