Açık Akademik Arşiv Sistemi

Hizmet kalitesinin vatandaş memnuniyetine etkisi: Azerbaycan Asan hizmet teşkilatı ve Türkiye E- Devlet uygulamaları üzerine bir karşılaştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Hatice Sarıaltın
dc.date.accessioned 2020-09-14T12:21:34Z
dc.date.available 2020-09-14T12:21:34Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Mammadov, Elçin. (2019). Hizmet kalitesinin vatandaş memnuniyetine etkisi: Azerbaycan Asan hizmet teşkilatı ve Türkiye E- Devlet uygulamaları üzerine bir karşılaştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/69112
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Azerbaycan'da ve Türkiye'de e-devletin sunduğu hizmetlerin kalitesinin vatandaşların memnuniyeti üzerine etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Ayrıca hizmet kalitesinin ve müşteri memnuniyetinin ülkelere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek ise araştırmanın alt amacı olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Barnes ve Vidgen (2002) tarafından geliştirilen ve Soydal (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan "E-Qual Ölçeği" ile Casaló, Flavián ve Guinalíu(2008) tarafından geliştirilen ve bu çalışmada Türkçeye uyarlanan "Vatandaş Memnuniyeti Ölçeği"nden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Bakü ile İstanbul'da ikamet eden e-devlet kullanıcıları oluşturmaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 401 katılımcıdan veri toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programından yararlanılmıştır. Veriler t-testi, frekans, faktör, korelasyon ve regresyon analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre hizmet kalitesi vatandaş memnuniyetini pozitif yönde ve istatistiki açıdan anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Ayrıca elde edilen bulgulara göre Türkiye'deki hizmet kalitesinin Azerbaycan'daki hizmet kalitesine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Vatandaş memnuniyeti açısından iki ülke arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine whether or not the quality of the service soffered by the e-government in Azerbaijan and Turkey has an impact on the satisfaction of the citizens. In addition, determining whether or not the service quality and customer satisfaction differ according to countries was determined as the sub-objective of the study. In this study, "E-Qual Scale" developed by Barnes and Vidgen (2002) and adapted to Turkish by Soydal (2008) and the "Citizen Satisfaction Scale" developed by Casaló, Flavián and Guinalíu (2008) and adapted to Turkish in this study were used as the data collection tools. The target population of the study consists of e-governmen tusers residing in Baku and İstanbul. Data were collected from 401 participants selected by purposeful sampling method. SPSS 22.0 package program was used for the analysis of the obtained data. Data were evaluated by t-test, frequency, factor, correlation and regression analysis. According to the results of the study, service quality predicts citizen satisfaction in a positive and statistically significant manner. In addition, according to the findings obtained, the quality of service in Turkey was found to be higher than the quality of service in Azerbaijan. No significant difference was found between the two countries in terms of citizen satisfaction.
dc.format.extent IX, 105 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Hizmet Kalitesi
dc.subject Vatandaş memnuniyeti
dc.subject E- Devlet
dc.title Hizmet kalitesinin vatandaş memnuniyetine etkisi: Azerbaycan Asan hizmet teşkilatı ve Türkiye E- Devlet uygulamaları üzerine bir karşılaştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Mammadov, Elçin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası