İşletmelerin yaratıcılık seviyesi yüksek çalışanlara olan ihtiyaçları yaratıcı düşünceyi iş hayatında merkezi bir konuma getirmektedir. İşletmelerin kendilerine özgü yapıları çalışanlarının yaratıcı düşüncelerini etkilemektedir. Çalışmanın amacı yazılım şirketlerinde çalışan bireylerin yaratıcı düşünce düzeyleri ile örgüt kültürü arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili, örneklemini ise İstanbul ilinde yer alan Yazılım Şirketi çalışanları oluşturmaktadır. Çalışmada nicel yöntemden yararlanılmıştır. Demografik Bilgi Formu, Örgüt Kültürü Ölçeği ve Yaratıcılık Ölçeğini içeren 78 soruluk bir anket yazılım şirketi çalışanlarına uygulanmıştır. Anketler İstanbul ilindeki yazılım şirketi çalışanlarına uygulanmıştır, yaklaşık 600 kişiye anket iletilmiş ve 258 kişiden dönüş alınmıştır. Dönüş yapanlardan yalnız 1 katılımcı anketi tamamlanmadığı için 257 katılımcının yanıtları dikkate alınarak analizler yapılmıştır. Demografik Bilgi Formu 8 sorudan oluşmaktadır. Örgüt Kültürü Ölçeği; katılım, tutarlılık, uyum ve misyon boyutlarını içermekte ve 36 sorudan oluşmaktadır. Yaratıcılık Ölçeği ise öz saygınlık, yaşam tarzı, bireysel zayıflıklar, diğerleriyle ilişkiler, duygu ve ahlak, kişisel özellikler, düşünme stili, kendini algılama, durumsal faktörler, fikirlerin görüntüsü, yeni fikirlere yöneliş boyutlarını içermekte ve 34 sorudan oluşmaktadır. Bu ölçekler aracılığıyla yapılan araştırmada elde edilen sonuçlar örgüt kültürünün yazılım şirketi çalışanlarını ahlak, psikolojik özellikler, kişilik özellikleri açısından etkilememektedir. Örgüt kültürünün yaratıcılık düzeyi üzerinde etkisinin olmaması, çalışmanın temel sonuçları arasındadır. Yazılım şirketi çalışanı 257 kişinin verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçlara ulaşılması çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir.
The needs of enterprises with high level of creativity make creative thinking a central position in business life. In such an environment, the needs of enterprises with high level of creative thinking become more evident. Their unique structures affect the creative thinking of their employees. The purpose of the study is to examine the relation between organizational culture and the level of creative thinking for personnel in software company. The research of the population of Istanbul consists of exemplary areas of Istanbul Software Company employees. Quantitative method was used to perform the purpose. A questionnaire was applied to perform this aim and a questionnaire containing 78 questions including Demographic Information Form, Organizational Culture Scale and Creativity Scale was applied to software company employees. Surveys were applied to personnel of the software company in Istanbul, approximately surveys were conducted to 600 personnel and it was got feedback from 258 personnel. Since only 1 participant questionnaire was not completed, 257 people were asked to analyze their responses. Demographic Information Form consists of 8 questions. Organizational Culture Scale; participation, consistency, compliance and mission dimensions and consists of 36 questions. Creativity Scale includes self-esteem, lifestyle, individual weaknesses, relationships with others, emotion and morality, personal characteristics, thinking style, self-perception, situational factors, image of ideas, orientation to new ideas and consists of 34 questions. The results of the study do not affect the employees of the software culture of the organizational culture in terms of morality, psychological characteristics and personality traits. The main result showed that theri is not relationship between the organizational culture creative thinking. Achieving these results through the responses of 257 employees of the software company constitutes the limitation of the study.