Temel hedefi karlılığın maksimum kılınması olan işletmeler bunu gerçekleştirirken aynı zamanda da büyürler. Pazarın genişlemesi ve artan talep karşısında pazarda kalmak isteyen firmalar için büyüme kaçınılmazdır. Büyümeyi sağlayabilmek için de, var olan faaliyetleri arttırılmasıyla gerçekleşir. Bu faaliyet alanları genişledikçe muhasebe departmanlarında çalışan personellerinde faaliyet alanlarına göre ayrı ayrı uzmanlık gerektiren konularda kendilerini geliştirmeleri, değişikliklere ayak uydurmaları gerekmektedir. Peki bu faaliyet alanlarına göre doğru bir muhasebe kaydı yapılıyor mu? Dönem sonunda yapılması gereken kayıtlar biliniyor mu? Yapılan bu kayıtların kontrolleri nasıl sağlanıyor? Dönem sonu kayıtlarının denetiminde hangi hesaplar inceleniyor? Bu incelenen hesaplardaki sorulara cevap bulunabiliyor mu? Yukarıdaki soruların cevaplarını bunabileceğimiz bu çalışmada dönem sonu işlemlerine ait temel kavramlardan başlayıp, dönem sonunda yapılacak işlem ve kayıtlardaki ince noktalardan kesin mizana kadar ki süreç, iç denetim kapsamında açıklanmaya çalışılmıştır.
While achieving their main objective, maximizing profitability, the businesses continue to grow. Growth is unavoidable for the companies that want to stay in the market in despite of a developing market and increasing demand. A company achieves growth by means of increasing existing activities. When the scopes of these activities expand, in accordance with the activities, the employees working in the accounting department have to separately improve themselves on the subjects requiring specialization and keep up with changes. Then, do they conduct a correct accounting entry according to the scope of activities? Are the entries necessary to be conducted at the end of the period understood? How to provide governing these entries? Which entries are checked during the audit of closing entries? Can the answers for the questions regarding these checked entries be found? This study, in which the answers of the above stated questions are found, aims to explain the process from transactions conducted at the end of the period and the niceties of entries to the adjusted trial by initially covering the basic concepts related to closing transactions in scope of the internal auditing.