Açık Akademik Arşiv Sistemi

Bilişsel stillerin kariyer değerlerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Kadir Ardıç
dc.date.accessioned 2020-09-04T11:11:06Z
dc.date.available 2020-09-04T11:11:06Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Erol, Emre. (2019). Bilişsel stillerin kariyer değerlerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/68671
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada bilişsel stillerin, kariyer değerleri üzerine etkilerinin belirlenmesi ve bu etkide yaş değişkeninin moderatör rolünün bulunup bulunmadığının test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı da bilişsel stiller ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılmasıdır. Nicel araştırma perspektifiyle yapılandırılan bu araştırmanın verileri, anket formları vasıtasıyla elde edilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan saha araştırmasıyla çeşitli sektörlerde çalışan 500 beyaz yakalı çalışandan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenleri kariyer değerleri boyutları iken bağımsız değişkenleri bilişsel stil boyutlarıdır. Yaş değişkeni ise moderatör değişken olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 17.0, AMOS 20 ve Hayes (2013) PROCESS programlarından yararlanılmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonucunda bilişsel stil boyutları ile kariyer değerleri boyutları arasındaki ilişkilerin hepsinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır. Çoklu regresyon analizi neticesinde ise bilişsel stil boyutlarının, kariyer değerlerini birçok yönüyle istatistiksel açıdan anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Ancak bilişsel stillerin, kariyer değerleri üzerindeki etkisinde yaş değişkeninin istatistiksel olarak anlamlı bir moderatör etkisinin bulunmadığı görülmüştür.
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the effects of cognitive styles on career anchors and examine whether the age variable has a moderator role in this effect or not. Another aim is to adapt the cognitive style scale into Turkish. The data of this quantitative research were obtained through surveys. Data obtained from 500 white-collar workers employed in various sectors during the field research done as part of the study were analyzed. While the dependent variables of the research are career anchor dimensions, the independent variables are cognitive style dimensions. Age variables are utilized as moderator variables. SPSS 17.0, AMOS 20 and Hayes (2013) PROCESS programs were used in the analysis of the data. As a result of the correlation analysis, all correlations between cognitive style dimensions and career anchor dimensions are determined as statistically significant. As to the result of the multiple regression analysis, it was established that the cognitive style dimensions statistically significantly affect career anchors in many dimensions. However, the age variable has no statistically significant moderating effect in cognitive styles' effect on career anchors.
dc.format.extent VIII, 112 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language.iso Türkçe
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Bilşse Stiller
dc.subject Kariyer
dc.subject Kariyer değerleri
dc.subject Kariyer evreleri
dc.title Bilişsel stillerin kariyer değerlerine etkisi
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Sakarya
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Erol, Emre
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record