Sanat galerileri sanat ürünlerinin alım satımının yapıldığı veya sergilendiği yerlerdir. Sanata ilgi duyan bireylerin sanat tüketimine yönelik ihtiyaçlarının giderildiği hizmet yoğun yerler olan bu organizasyonlar kar amaçlı olsun ya da olmasın faaliyetlerini sürdürebilmek için ziyaretçi çekmek zorundadır. Bu nedenle, sanat galerilerinin faaliyetlerini planlarken pazarlamayla ilgili faaliyetlere önem vermesi gerektiği açıktır. Ancak, pazarlama alanında sanat galerilerine yönelik olarak yapılan akademik çalışmaların sayısı çok azdır. Bu çalışmanın amacı, bireylerin sanat olgusuna bakış açılarıyla sanata yönelik ilgilerini, sanat galerisi ziyaretçilerinin galeriye yönelik algı ve tutumlarını, sanat galerisini tercih etme ve tavsiye etme niyetlerini incelemektir. Çalışmanın uygulama aşaması Sakarya ilinde faaliyet gösteren bir sanat galerisinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket formundaki ifadelerin tamamı, literatürdeki ölçeklerden uyarlanmıştır. 28 Mart 2019- 29 Nisan 2019 tarihleri arasında kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak elde edilen 316 kullanılabilir anket formundan elde edilen veriler IBM SPSS 25 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgulara göre kadınlar sanata fazla ilgi duymaktadır. 18 yaşından küçük katılımcıların sanata ilgisi 18 yaşından büyüklere göre daha azdır. Sanat ve sanatçı denildiğinde katılımcıların aklına gelen ilk sanat dalı resimdir. Katılımcılar sanatla ilgili faaliyetleri arkadaşıyla ziyaret etmeyi tercih etmektedir. Ayrıca katılımcılar sanat galerisini en çok galeri gezmek için ziyaret etmekte bunu söyleşi, sinema ve yeme içme faaliyetleri takip etmektedir. Katılımcılar sanat galerisinden en çok arkadaşlarının tavsiyeleriyle haberdar olmaktadır. Açıklayıcı faktör analizi, algılanan hizmet kalitesinin fiziksel unsurlar, yeme-içme hizmetleri ve heveslilik olmak üzere üç boyuttan oluşan bir yapı olduğu göstermiştir. Buna ek olarak, katılımcıların çok önemli bir bölümünün ilgili sanat galerisinin hizmet kalitesine yönelik olumlu algı sahibi olduğu görülmüş bu da yüksek memnuniyet düzeyi ve tavsiye etme eğilimiyle desteklenmiştir. Fiziksel unsurların kadınlar tarafından daha olumlu algıladıkları anlaşılmıştır. Katılımcıların büyük bölümü Sakarya ilindeki sanatla ilgili faaliyetleri yetersiz bulduğunu belirtmiştir.
Art galleries are the places where art products are exhibited or sold. These places are obliged to satisfy the needs of people who are interested in art and all art galleries have to increase the number of visitors to fulfill their obligations or grow, regardless of whether it is a nonprofit or a for-profit . Therefore, it is obvious that arts galleries should put emphasis on the marketing activities. Surely, in order to increase the efficiency of these activities, it is inevitable to adopt a scientific approach. However research in marketing field, paid relatively less attention on the studies regarding the art galleries. The purpose of this study is to examine the art gallery visitors' points of views in art, interest in the concept of art, perceptions and attitudes toward art galleries, intentions to recommend and choose the art galleries. All of the scale items were five item Likert type items adopted from the scales previously used and developed by different authors. Application of the study was done in an art gallery located in the city of Sakarya in Turkey during a one month period (28t March 2019- 28th April 2019). Data were analyzed via IBM SPSS 25. According to results of the study, participants who are at the age of 18 and younger, are less interested in the art than the participants who are older than 18. The first branch of art and artist that come into mind of participants are "painting" and "a painter" when asked. Participants prefer attending the art related activities with a friend and they are also mostly informed about the presence of the art gallery by a friend. According to exploratory factor analysis, it was found that items in the data were loaded in three different dimensions in service quality concepts namely; eating and drinking, responsiveness and tangible. It was also found that participants' overall service quality perception was relatively high while most of the participants had also a high level intention to recommend and satisfaction. Additionally, the service quality perceived by men was found the be lower in terms of the tangibles.