Pierre Bourdieu'nun sosyolojik teorik çerçevesini kullanarak, yeni burjuvazi olarak tanımlanan toplumsal sınıfın bir fraksiyonu olan yeni kültür aracısı kavramı, çalışmada "İslami/muhafazakâr yeni kültür aracısı" olarak kavramsallaştırılmış olup, çevrimiçi alanda bulunan yüksek takipçili muhafazakâr influencer kadınların konumları, öznelliklerini kurmaları ve etki alanları yine Bourdieu'nun alan, sermaye ve habitus kavramları dayanak oluşturularak açıklanmaktadır. Yeni kültür aracısı konumunda olan muhafazakâr influencer kadınların oluşturduğu toplumsal statü konumunun, çevrimiçi alanda elde ettikleri çeşitli sermaye türleri ile şekillendirdikleri habituslarını ve bu habitusları çevrimiçi alanın sunduğu modern, kamusal ve seküler alan ile kurduğu ilişkideki ayrımları yaşam tarzı sunumları ile nasıl ifade ettikleri üzerine odaklanılmaktadır. Bu yolla çevrimiçi alandaki kamusal performanslarının sağlanmasında akışkan modern yaşamlara, benlik inşalarına, seküler eğilimlere vurgu yapılmaktadır. Ayrıca çevrimiçi alanda yaşam tarzı sunumları yoluyla üretilen yeni habitusun muhafazakâr influencer kadınların takipçisi olan izler kitle üzerindeki etkisine ve toplumsal değişimdeki rolleri de anlaşılmaya çalışılmaktadır. Bu sebeple çalışmanın metodolojik yöntemi olarak, "karma yöntem" kullanılmış olup, muhafazakâr influencer kadınlar ve izler kitlenin çevrimiçi alan yoluyla etkileşimleri kapsamlı bir şekilde analiz edilmiştir. Çalışmanın alan araştırması sonucu, nitel bulgular kısmında ortaya çıkan ana temalar ile, muhafazakâr influencer kadınlar ve izler kitlenin dindarlık ve sekülerlik boyutları, modern tesettür giyim eğilimleri ve moda etkisi, sosyal medya sunumları yoluyla yaşam tarzları üzerindeki etkileri ile izler kitlenin özdeşlik kurma süreçleri ve tüketim kültürüne entegre olma eğilimleri detaylı bir şekilde değerlendirilmektedir. Çalışma sonucunda muhafazakâr influencer kadınların izler kitle üzerindeki etkisi nitel bulgularla açıklandığı gibi, nicel veri setinden elde edilen bulgularda en yüksek ilişkili olan faktörlerin; kültür aracısı algısı, etkilenme, model özdeşlik arasında ve tüketim kültürü eğilimleri noktasında olduğu anlaşılmaktadır.
Using Pierre Bourdieu's sociological theoretical framework, the concept of the new cultural intermediary, defined as a fraction of the social class known as the new bourgeoisie, is conceptualized in the study as "Islamic/conservative new cultural intermediary." The positions of highly followed conservative influencers in the online sphere are explained based on Bourdieu's concepts of field, capital, and habitus, highlighting how they establish their subjectivities and spheres of influence. The study focuses on how the social status position created by conservative influencer women in the role of new cultural intermediaries is shaped by various types of capital they acquire in the online realm. It explores how they express their habitus, formed through the capital obtained online, and the distinctions in their relationship with the modern, public, and secular sphere in the online domain through lifestyle presentations. The study emphasizes fluid modern lifestyles, self-constructions, and secular trends in achieving public performances in the online sphere. Additionally, it seeks to understand the impact of the newly formed habitus, generated through lifestyle presentations online, on the followers of conservative influencer women and their roles in societal change. Therefore, the study employs a "mixed methods" approach, extensively analyzing the interactions of conservative influencer women and their followers in the online domain. The field research results, along with the main themes identified in the qualitative findings, thoroughly evaluate the dimensions of religiosity and secularity, modern modest fashion trends, the influence of fashion, and the impact on lifestyles through social media presentations. The study concludes by explaining the influence of conservative influencer women on their follower base through qualitative findings, with quantitative data indicating the highest correlation factors in the perception of cultural intermediaries, influence, model identification, and tendencies toward consumer culture.