Bu araştırmanın amacı Türkiye'de 2000'li yıllarda uygulanan kamu yönetimi reformları hakkında bir kamu politikası uygulayıcısı olarak, kendiside reformlar sonucu bir değişim içinde olan mülki idare amirlerinin bakış açılarının ortaya konulmasıdır. Öncelikle kamuyönetimi reform kavramı, mülki idare kavramı derinlemesine analiz edilmiş, Türkiyedeki tarihsel süreç içerisinde reform alanları incelenmiştir. Bu araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Buna uygun olarak veriler anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın evrenini kamu yönetimi reformlarının bizatihi uygulayıcısı olan toplam 1224 il ve ilçe mülki idare amiri (vali, vali yardımcısı ve kaymakam) oluşturmaktadır. Araştırmada tam sayım örnekleme tekniği uygulanmış olup evrenin kapsadığı tüm mülki idare amirlerine anket gönderilmiştir. Anketin tamamına yanıt veren ve geri dönüş sağlayan 332 mülki idare amiri çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin analizinde IBM SPSS programı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular; mülki idare amirlerinin sosyodemografik özelliklerine ilişkin bulgular ve kamu yönetimi reformlarına yönelik mülki idare amirlerinin bakış açılarına ilişkin bulgular olmak üzere ayrı ayrı tasnif edilerek tablolar ile birlikte sunulmuştur. Araştırmanın ana varsayımı mülki idare amirlerinin reformlara ilişkin değerlendirmelerinde öncelikle merkeziyetçi eğilimlerin etkili olacağı ve toplumla ilişkileri güçlendiren, kamu hizmeti kalitesini artıran ve yeniliklere açık bir profil sergiledikleridir. Bu çerçevede sekiz varsayım bulınmaktadır. Bu varsayımlardan sadece; mülki amirler, kamu yönetimini bir uzmanlık alanı olarak görmekte ve sivil toplumun söz sahibi olmasına karşı çıkmaktadrlar varsayımı yanlışlanmıştır. Sonuç olarak tezde; mülki amirlerin kamu yönetimi refornmlarını desteklediği, ancak merkezi idarenin denetimini azaltan yerel yönetim reformlarına mesafeli olduğunu, özellikle bu reformlarla bağlantılı olarak da kendi yetkilerinin azaldığını ve bu durumun kamu hizmetlerinin yürütülmesini olumsuz etkilediği bakış açısını ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Kamu Yönetimi Reformaları, Mülki İdare Amirleri, Mülki İdare Amirlerinin Tutumları, Kamu Yönetimi
The aim of this research is to reveal the perspectives of the local administration chiefs, who, as a public policy implementer, are themselves in a change as a result of the reforms, on the public administration reforms implemented in Turkey after the 2000s. First of all, the concept of public administration reform and the concept of local administration were analyzed in depth, and the reform areas in the historical process in Turkey were examined. Quantitative method was used in this research. Accordingly, the data were collected by using the questionnaire technique. The population of the research consists of a total of 1224 provincial and district civil administrators (governors, deputy governors and district governors) who are the implementers of public administration reforms. In the research, the full census sampling technique was applied and a questionnaire was sent to all provincial and district administrative supervisors covered by the universe. The sample of the study consisted of 332 administrative chiefs who responded to the entire questionnaire and returned the questionnaire. IBM SPSS program was used to analyze the data. The findings obtained as a result of the study; findings on the sociodemographic characteristics of the local administrative chiefs and findings on the perspectives of the local administrative chiefs towards public administration reforms are classified separately and presented with tables. The main assumption of the study is that centralist tendencies will primarily be effective in the evaluations of the local administrative chiefs regarding the reforms and that they exhibit a profile that strengthens relations with the society, improves the quality of public service and is open to innovations. There are eight assumptions in this framework. Of these assumptions, only the assumption that local chief executives view public administration as a field of expertise and oppose civil society having a say was falsified. As a result, the thesis reveals that the local chiefs support public administration reforms, but are distant from local administration reforms that reduce the control of the central administration, especially in connection with these reforms, their authority is reduced and this situation negatively affects the execution of public services. Keywords: Public Administration Reforms, Civil Administrators, Attitudes of Civil Administrators, Public Administration