Bu çalışmada 9-11 yaş grubu çocuklarına yönelik TRT Çocuk kanalında yayımlanan 15 çizgi filmde yer alan değerlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ile Birkök'ün (2019) beş temel evrensel değeri ilişkilendirilmiştir. Birkök'ün değerleri, tez danışmanı Altun tarafından olgusal değerler, bunun dışında kalanlar ise duygusal değerler olarak sınıflandırılarak bir tablo oluşturulmuştur. 9-11 yaş grubu çocuklara yönelik TRT Çocuk kanalında yayımlanan Türk yapımı 15 çizgi film tablodaki değerler esas alınarak incelenmiştir. İncelemede Youtube izlenme oranlarına göre her çizgi filmden 5 bölüm en az iki kez izlenerek değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirme alan uzmanlarına sunulmuş, alan uzmanlarından alınan dönütlerle veriler üzerinde düzenlemeler yapılmış, bu şekilde çalışmanın güvenirliğine katkı sağlanmıştır. Ardından tespit edilen değerlerle ilgili yorumlarda bulunulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre TRT Çocuk kanalında yayımlanan 15 çizgi filmin değerler bakımından zengin olduğu ancak daha çok belli değerler üzerinde yoğunlaşıldığı belirlenmiştir. Bu sonuçların ailelere, eğitimcilere ve çizgi film yapımcılarına yol gösterici olacağı düşünülmüş, değerlerin çizgi filmlerde dengeli biçimde dağılım göstermesi gerektiği vurgulanmıştır.
In this study, it was aimed to determine the values in 15 cartoons broadcast on TRT Children's channel for children aged 9-11. The document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used in the study. Maslow's Hierarchy of Needs was associated with Birkök's (2019) five basic universal values. A table was created by classifying Birkök's values as factual values, and the rest as emotional values by Altun, the thesis supervisor. 15 Turkish-made cartoons broadcast on TRT Children's channel for children aged 9-11 were analyzed based on the values in the table. In the analysis, 5 episodes from each cartoon were watched at least twice, according to the rate of watching Youtube. The evaluation made was presented to the field experts, arrangements were made on the data with the feedback received from the field experts, thus contributing to the reliability of the study. Then, comments were made about the determined values. According to the findings of the study, it was stated that 15 cartoons broadcast on TRT Children's channel are rich in values, but mostly focused on certain values. It was thought that these results would guide families, educators and cartoon producers, and it was emphasized that the values should be distributed in a balanced manner in cartoons.