Açık Akademik Arşiv Sistemi

360 derece videolar ile oluşturulmuş sanal müze uygulamasının sosyal bilgiler dersinde kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi = The effect of using virtual museum application created with 360-degree videos in social studies course on academic success and attitudes

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Mübin Kıyıcı
dc.date.accessioned 2024-01-26T06:36:21Z
dc.date.available 2024-01-26T06:36:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Kırksekiz, Ali. (2021). 360 derece videolar ile oluşturulmuş sanal müze uygulamasının sosyal bilgiler dersinde kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi = The effect of using virtual museum application created with 360-degree videos in social studies course on academic success and attitudes. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101437
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde 360 derece videolar ile oluşturulmuş sanal müze etkinlikleriyle öğretimin desteklenmesi ile öğretim programının ön gördüğü şekilde öğretimin gerçekleştirilmesinin öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden öntest – sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016–2017 eğitim öğretim yılında Sakarya ilinde bulunan bir özel okulun 7. sınıflarının iki şubesinde öğrenim gören 42 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubu seçkisiz (yansız) yapılan atama ile 21 öğrencisi bulunan 7C şubesi deney, 21 öğrencisi bulunan 7B şubesi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda Sosyal Bilgiler dersi öğretimi 360 derece videolar ile oluşturulmuş sanal müze uygulaması ile desteklenerek gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise öğretim programının ön gördüğü şekilde öğretim gerçekleştirilmiştir. 5 hafta süren araştırma kapsamında deney grubunda araştırmacı tarafından geliştirilen 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan Yaşayan Demokrasi ünitesine yönelik 10 farklı 360 derece videodan oluşturulmuş sanal müze uygulaması kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi, Çalışkan (2009) tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler dersi tutum ölçeği ve kişisel bilgi formu ile veriler toplanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde bonfferoni ve iki faktörlü ANOVA testi kullanılarak bulgular incelenmiş ve tartışılmıştır. Uygulama süreci sonunda Sosyal Bilgiler dersi öğretiminin 360 derece videolar ile oluşturulmuş sanal müze uygulamaları ile desteklenmesinin öğrencilerin akademik başarılarının artmasında ve Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarının üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda uygulamaya ve araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstract This research aims to examine the effect of supporting the teaching supported by a virtual museum application created with 360-degree videos and teaching as prescribed by the curriculum on students' academic success and attitudes in the 7th grade Social Studies course. In the present research, a quantitative research root was administrated with a pre-test and post-test quasi-experimental design with a control group. The research study group consisted of 42 students studying in two branches of the 7th grade of a private school in Sakarya in the 2016-2017 academic year. The study group was determined as the 7C branch with 21 students as the experimental group and the 7B section with 21 students as the control group with the random assignment. In the experimental group, teaching practice was carried out by supporting the virtual museum application created with a 360-degree video in the Social Studies course. In the control group, the lesson was carried out as prescribed by the curriculum. Within the scope of the research lasting for five weeks, a virtual museum application, which was created from 10 different 360-degree videos, was used for the Living Democracy Unit in the 7th grade Social Studies curriculum developed by the researcher in the experimental group. The data were collected with the academic achievement test developed by the researcher in line with the purpose of the research, the Social Studies attitude scale developed by Çalışkan (2009), and the personal information form. SPSS 23.0 package program was used to analyze the quantitative data obtained within the scope of the research. In the data analysis, the findings were examined and discussed by Bonferroni and two-factor ANOVA test. At the end of the application process, it was found that supporting the Social Studies lesson with virtual museum applications created with 360-degree videos had a positive effect on the students' academic achievement and their attitudes towards the Social Studies lesson. At the end of the research, some suggestions were made for practice and research.
dc.format.extent vi, 108 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 360 derece video
dc.subject Sanal gerçeklik
dc.subject Sosyal bilgiler
dc.subject Akademik başarı
dc.subject Tutum
dc.subject 360 degree video
dc.subject Virtual reality
dc.subject Social studies
dc.title 360 derece videolar ile oluşturulmuş sanal müze uygulamasının sosyal bilgiler dersinde kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi = The effect of using virtual museum application created with 360-degree videos in social studies course on academic success and attitudes
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kırksekiz, Ali
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/