Eğitim kalitesi yüksek toplumlar bilimsel ve teknolojik açıdan hızla ilerleyebilmektedir. Toplumsal alanlarda, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan insan gücünün niteliği arttıkça o toplumun gelişmişlik seviyesi de artmaktadır. Nitelikli gücün yetiştirilmesi eğitim sisteminin ait bir görevdir. Eğitim sisteminin temel taşlarından birisi öğretmenlerdir. Araştırmanın amacı; Kazakistan öğretmen yetiştirme sistemini ve konuya ilişkin L.N. Gumilev Avrasya Milli Üniversitesi'nin öğretmen üyelerinin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı 11 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formunu hazırlanırken konuyla ilgili uzman görüşleri alınarak literatür taraması yapılmıştır. Araştırma örneklemi olarak amaçlı örneklem yöntemi seçilmiştir. Bu araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Avrasya Milli Üniversitesi'nde görev yapan 7 öğretim üyesinin katılımlarıyla gerçekleşmiştir. Görüşme talebi telefon ve e-posta ile yapıldıktan sonra belirlenen tarihte yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma kapsamında her bir mülakat yaklaşık 55 dakika içerisinde sürmüştür. Görüşme sırasında veri kaybını önlemek için ses kaydı için gerekli izin alınmış ve katılımcılara bu bilgilerin gizli tutulacağına bilgisi verilmiştir. Öğretim üyelerinden alınan cevaplar doğrultusunda kodlar oluşturulmuştur. Kodların güvenirliği Miles ve Huberman'ın (1994) ile sağlanmıştır. Kazakistan'da öğretmen yetiştirme sistemine dair öğretim üyelerinin önerileri; öğrenci giriş koşullarında psikolojik testini yeniden yapılandırması, başarılı öğrencileri öğretmenlik mesleğine çekmesi, eğitim programlarında ise pedagojik fakülteler diğer pedagojik fakülteler ile işbirlik yapılması, pedagojik fakülteler ile okullar arasında işbirliğinin yapılması, tecrübeli ve yabancı dil bilgisi var öğretim üyelerin atanması, akademik çalışma yazma eğitim dersleri verilmesi, uygulamalı dersler yapısı revize edilmesi, uygulamalı derslerin değerlendirme sistemi geliştirilmesi olduğu önerilmiştir.
Societies with high educational quality can progress rapidly in scientific and technological terms. As the quality of the manpower working in social areas, public institutions and organizations increases, the level of development of that society also increases. The training of qualified power is a task of the education system. Purpose of the research; Kazakhstan teacher training system and L.N. It is an examination of the opinions of teacher members of Gumilev Eurasian National University. Qualitative research method was used in this study. While the researcher was preparing the semi-structured interview form with 11 questions, a literature review was conducted by taking expert opinions on the subject. Purposive sampling method was chosen as the research sample. This research was carried out with the participation of 7 faculty members working at Eurasia National University in the 2021-2022 academic year. After the interview request was made by phone and e-mail, a face-to-face semi-structured interview was held on the specified date. Within the scope of the research, each interview took approximately 55 minutes. Codes were created in line with the answers received from the lecturers. The reliability of the codes was provided by Miles and Huberman (1994). Recommendations of teacher members on the teacher training system in Kazakhstan; restructuring the psychological test in student entry conditions, attracting successful students to the teaching profession, cooperation with pedagogical faculties and other pedagogical faculties in education programs, cooperation between pedagogical faculties and schools, appointment of experienced and foreign language faculty members, giving academic work and writing training courses It has been suggested that the structure of applied lessons should be revised and the evaluation system of applied courses should be developed.