Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde Türkçe öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerini kullanım düzeylerini, bu teknikleri kullanılmama nedenlerini ve öğretmenlerin materyal kullanım düzeylerini ölçmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekle toplam 34 öğretim tekniğinin kullanım düzeyi, bu tekniklerin kullanılmama nedenleri ve öğretmenlerin materyal kullanım düzeyleri ortaya konulmuştur. Basit/tekil tarama modeline göre gerçekleştirilen bu araştırmanın örneklemi random örnekleme yöntemiyle çevrimiçi bir anket platformu kullanılarak ulaşılan ve Sakarya ilinde görev yapan 324 Türkçe öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda en çok kullanılan teknikler, Soru-Cevap, Ödev ve Beyin Fırtınası Tekniği gibi tekniklerdir. En az kullanılan teknikler ise Tereyağı-Ekmek, Elma Dersem Git, Armut Dersem Kal, Pazaryeri Tekniği gibi tekniklerdir. Çalışma kapsamında, kullanılan tekniklerle beraber incelenen 34 öğretim tekniğinden kullanılmayanların kullanılmama nedenleri de incelenmiş ve sonuçta öğretmenlerin teknikleri kullanmama nedeni olarak sırasıyla (1) konuyla ilgili kaynak olup olmadığını bilmemeleri, (2) kaynağın olmaması, (3) kaynak var ancak kullanmayı bilmemeleri ve (4) kaynak var ancak bu kaynaklara erişememeleri olarak bulunmuştur. Araştırmada ayrıca Türkçe öğretmenlerinin materyal kullanma düzeyleri de incelenmiş ve (1) Türkçe dersi ders kitapları, (2) EBA(Eğitim Bilişim Ağı) içerikleri, (3) Görsel materyaller (gerçek eşya ve modeller, resimler, çizelgeler, çizimler, grafikler, kavram haritaları, basılı materyaller vb.), (4) İşitsel materyaller (dinleme metinleri vb.), (5) Görsel ve işitsel materyaller (video, slayt sunusu vb.) ve (6) Dijital eğitim ve öğrenme platformları olmak üzere toplam 6 ortamın kullanılma düzeyi ölçülmüştür. Adı geçen 6 materyalin de kullanılma düzeyi oldukça yüksek bulunmuştur. Normal dağılım sergilemeyen veri seti nedeniyle parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Cinsiyet, yaş ve bilgisayar destekli eğitim alma gibi değişkenlerle fark analizleri yapılmıştır. Cinsiyet değişkeni ile öğretim teknikleri kullanımı değişkeni arasında ilişki bulunmamış, materyal kullanımı değişkeni ile arasında ilişki bulunmuştur. Yaş değişkeni ile öğretim teknikleri kullanımı değişkeni arasında ilişki bulunmuş, materyal kullanımı değişkeni ile arasında ilişki bulunmamış; bilgisayar destekli eğitim alma değişkeni ile hem öğretim teknikleri kullanımı hem de materyal kullanımı değişkenleri arasında istatistiksel olarak ilişki bulunmuştur. Çalışma kapsamında son olarak bulgular tartışılmış ve çalışma bulgularına ve gelecek araştırmalara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar kelimeler: Türkçe Öğretimi, Uzaktan Eğitim, Öğretim Teknikleri, Materyal Kullanımı, Uzaktan Eğitimde Öğretim Teknikleri
The aim of this study is to measure the level of Turkish teachers' use of teaching methods and techniques in the distance education process, the reasons for not using these techniques, and the teachers' level of material use. In accordance with this purpose, with the scale developed by the researcher, the level of use of 34 teaching techniques, the reasons for not using these techniques, and the level of teachers' material use were revealed. The sample of this study, which was carried out according to the simple/single scanning model, consists of 324 Turkish teachers working in the province of Sakarya, which was reached using an online survey platform with random sampling method. According to the data obtained as a result of the research, the most used techniques are the techniques such as Question-Answer, Homework and Brainstorming Techniques. The least-used techniques are Tereyağı-Ekmek , Elma Dersem Git, Armut Dersem Kal Technique, Pazaryeri Technique. Within the scope of the study, the reasons for not using the unused ones among 34 teaching techniques, which were examined together with the techniques used, were also examined, and the reasons for not using the techniques were respectively: (1) not knowing whether there is a resource on the subject, (2) lack of a resource, (3) there is a resource but they do not know how to use it, and (4 ) resource exists but cannot access these resources. In the study, the level of use of materials by Turkish teachers was also examined and (1) Turkish course textbooks, (2) EBA (Educational Information Network) contents, (3) Visual materials (real objects and models, pictures, charts, drawings, graphics, concept maps). , printed materials, etc.), (4) Auditory materials (listening texts, etc.), (5) Audio-visual materials (video, slide presentation, etc.) and (6) Digital education and learning platforms, usage level of a total of 6 media were measured. The level of use of the mentioned 6 materials was found to be quite high. Non-parametric tests were used due to the non-normally distributed data set. Difference analyzes were made with variables such as gender, age and computer-assisted education. There was no relationship between the gender variable and the variable of use of teaching techniques, but a relationship was found between the variable of material use. A relationship was found between the age variable and the variable of use of teaching techniques, but no relationship was found between the variable of material use; A statistical relationship was found between the computer-assisted education variable and both the use of teaching techniques and the use of materials. Finally, the findings were discussed within the scope of the study and various suggestions were made for the study findings and future research. Keywords: Turkish Teaching, Distance Education, Teaching Techniques, Material Use , Teaching Techniques in Distance Education