Çalışmanın amacı, çocukların Yabancı Dil Kaygı (YDK) düzeyini sorgulayarak ve onların YDK sebeplerini açıklayarak çocuklardaki YDK'yı araştırmaktır. Kaygı, yabancı dil öğrenme sürecinde dil öğrenenleri olumsuz etkilemektedir (Dewaele, 2009; Horwitz ve diğerleri, 1986; Gregersen ve Horwitz, 2002) ve birçok dil öğrencisi derslerde başarısızlığa neden olan YDK ile problem yaşamaktadır; bu nedenle, bu çalışma, çocuklarda YDK'ya neyin sebep olduğuna ve genç öğrencilerin kaygı düzeyinin yaş, cinsiyet, akademik başarı, ekonomik durum, ebeveynlerin eğitim seviyesi, ebeveyn beklentisi ve öğrenme deneyimi açısından ne ölçüde farklı olduğuna odaklanmaktadır. Hem nitel hem de nicel verilerden elde edilen farklı bakış açılarını araştırmak için bu çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel veriler Horwitz ve diğerlerinin (1986) Yabancı Dil Kaygı Ölçeği'nden (YDKÖ) çocuklar için uyarlanan Yabancı Dil Kaygı Ölçeği (YDKÖ) (Aydın, Harputlu, Uştuk, Güzel ve Çelik, 2017b) ile toplanmıştır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın evreni Karasu'dur ve araştırmanın örneklemini şehir merkezinde yer alan 8 farklı devlet ortaokulu oluşturmaktadır. Nicel veriler, 5., 6. ve 7. sınıflarda öğrenim gören 380 öğrenciden toplanmış ve YDKÖ sonuçlarına göre kaygı düzeyi yüksek olan yedi öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Sonuçlara göre, genç öğrenciler sınıfta orta düzeyde YDK'ya sahip ve yaş, cinsiyet, akademik başarı, ekonomik durum, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ebeveyn beklentisi ve öğrenme deneyimi gibi tüm değişkenlerin YDK üzerindeki etkisi analiz edildi ve tartışıldı. Araştırmada yaş, cinsiyet, akademik başarı, ebeveynin eğitim seviyesi ve ebeveyn beklentisinin çocukların YDK'sını etkilediği bulundu. Ayrıca yapılan görüşmelere göre öğretmenin aniden sorduğu sorular, sorulara cevap verememe, düşük not alma, öğretmenler, zor konular, uzun yazılar yazma ve bazı sınıf içi etkinlikler çocuklarda YDK'ya neden olmaktadır. Çalışmada tüm bu bulgular detaylı bir şekilde tartışılmış ve eğitimcilere ve dil öğretmenlerine öneriler sunulmuştur.
The aim of the study is to investigate the Foreign Language Anxiety (FLA) among young learners by questioning the level of FLA among young learners and by explaining the sources of young learners' FLA. Anxiety affects language learners negatively during the foreign language learning process (Dewaele, 2009; Horwitz et al., 1986; Gregersen & Horwitz, 2002), and several language learners suffer from the FLA, causing failure in language classes; thus, this study focuses on what causes FLA among young learners, and what extent young learners' anxiety level differs in terms of age, gender, academic achievement, economic situation, parents' education level, parental expectation, and learning experience. It was designed as a mixed methods research to investigate the different perspectives drawn from both qualitative and quantitative data. The quantitative data were collected by the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) (Aydın, Harputlu, Uştuk, Güzel, & Çelik, 2017b), which was adapted for young learners from the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) of Horwitz et al. FLCAS (1986) while the qualitative data were gathered by semi-structured interviews. The universe of the study was Karasu and the sample of the study was 8 different public secondary schools which are located in the city center. The quantitative data were gathered from 380 students who study at 5th, 6th, and 7th grades, and semi-structured interviews were held with seven of the students who had a high level of anxiety according to results of FLCAS. According to the results, the young learners had a moderate level of FLA at the class and FLA effects of all the variables which are age, gender, academic achievement, economic situation, parents' education level, parental expectation, and learning experience were analyzed and discussed. It was found in the study that age, gender, academic achievement, parent's education level, and parental expectation had effects on young learners' FLA. Also, considering the interviews, suddenly asked questions by the teacher, not being able to answer the questions, having low marks, teachers, difficult subjects, writing long articles, and some classroom activities cause FLA among the young learners. In the study, all these findings were discussed in detail and suggestions were presented for the educators and language teachers.