Araştırmanın amacı adrese dayalı kayıt sisteminin dışında tutulan ve veli tercihine göre kayıt yaptırılabilen İmam-Hatip Ortaokullarının kurumsal imajına ilişkin veli algılarının ve bu algıları etkileyen etmenlerin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Bolu ili ve ilçelerinde 2020-2021 eğitim-öğretim yılında faaliyet gösteren toplamda kayıtlı 1759 öğrencisi bulunan 14 müstakil İmam-Hatip Ortaokulunun velilerinden oluşmaktadır. Örneklem ise evren arasında random olarak seçilen 500 veliden meydana gelmektedir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Katılımcılara Gürbüz (2008) tarafından geliştirilen ve gerekli kullanım izni alınan "Kurumsal İmaj Ölçeği" uygulanmış olup elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde katılımcıların İmam Hatip Ortaokullarının kurumsal imaj algılarının yüksek olduğu ifade edilebilir. Ayrıca velilerin kurumsal imaj algısının cinsiyet ve gelir durumundan etkilenmediği görülmüştür. Mezuniyet kademesi yükseldikçe kurumsal imaj algısının da genel itibariyle yükseldiği ifade edilebilir. Bu durum lisans ve lisansüstü öğrenim gören katılımcıların daha detaylı değerlendirmeler yaparak okulların kurumsal imaja ilişkin algılarının yüksek olmasına sebep olduğu söylenebilir. Ayrıca kendisi de İmam Hatip Okullarında okuyan velilerin kurumsal imaj algılarında okumayanlara göre yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu durumda İmam Hatip mezunu velilerin bu okullara aidiyet hissetmesi etkili olmuş olabilir. Kurumsal imaj algısında ciddi bir fark olmasa da şehire göre daha küçük olan yerleşim yerlerinde doğup büyüyen velilerin algılarının daha yüksek olduğu ifade edilebilir. Dikkat çekici olan sonuç ise akademik derslerle birlikte hafızlık projesi uygulayan ve öğretmenlerinin idareciler tarafından seçilerek görevlendirildiği, ayrıca öğrencilerini de sınavla seçerek alan proje İmam Hatip Ortaokulu velilerinin kurumsal imaj algılarının diğer İmam Hatip Ortaokullarına göre kurumsal imaj algılarının yüksek olmamasıdır. Normal İmam Hatip Ortaokulu velilerinin kurumsal imaj algılarının yüksek olması proje İmam Hatip Ortaokulundan beklentilerin fazla olmasından ve akademik programın yanında zorlu olan hafızlık eğitimini de uyguluyor olmasından kaynaklandığı düşünülebilir. Anahtar Kelimeler: İmam Hatip Ortaokulu, kurumsal imaj, ölçek, veli
The main aim of this research is to investigate whether parents' perceptions regarding the institutional image of imam hatip secondary schools that students enrolled by choice show a significant difference depending on gender, educational level, whether they studied at imam hatip secondary schools, the environment they grew up, financial status, the type of imam hatip secondary school in which their children will study. The population of the research consists of the parents of 14 individual Imam Hatip Secondary schools, which have a total number of 1759 students, and operate during the 2020-2021 educational year in the city of Bolu and its counties. On the other hand, the sample consists of 500 parents who were chosen among the population on the basis of random sampling. A survey model was used in the research. "Institutional Image Scale" developed by Gürbüz (2008) was administered to the participants. The data were analyzed using SPSS quantitative analysis tool. When the findings were examined, it was found that, in general, the participants responded to the scale on a level of "usually". According to this result, it can be said that institutional image perception was mostly positive. Furthermore, while institutional image perception does not show any significant difference regarding genders and financial status, in the educational status variable, participants with an undergraduate degree responded more positively than the participants with a primary school degree. There is a significant difference in Service Quality and Work Environment sub-dimension depending on the "the environment they grew up" variable. On the other hand, there are significant differences in only the Service Quality and Financial Solidity sub-dimensions depending on the "Whether the parent studied at Imam Hatip or not" variable. Finally, there are no significant differences in the sub-dimensions other than the Financial Solidity sub-dimension depending on the "the type of Imam Hatip that the student will study" variable. Keywords: Imam Hatip Secondary School, institutional image, scale