Açık Akademik Arşiv Sistemi

2023 eğitim vizyonu belgesi hakkında öğretmen ve yönetici görüşleri: Kahramanmaraş ili örneği = Teacher and manager opinions on the 2023 education vision certificate: Case of Kahramanmaraş

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mehmet Ali Hamedoğlu
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:37:08Z
dc.date.available 2024-01-24T12:37:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Eryılmaz, Hulusi. (2022). 2023 eğitim vizyonu belgesi hakkında öğretmen ve yönetici görüşleri: Kahramanmaraş ili örneği = Teacher and manager opinions on the 2023 education vision certificate: Case of Kahramanmaraş. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101392
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu tez çalışması Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda 2023 Eğitim Vizyonunun uygulanabilirliğini eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin bakış açısı ile belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmamızda Kahramanmaraş İlinde bulunan okul yöneticileri ve öğretmenlerden oluşturmaktadır. Araştırmada evrenden örneklem alma yoluna gidilmiştir. Araştırmanın örneklemini ise, çalışma evreninden seçkisiz olarak alınan 403 katılımcı oluşturmaktadır. Bu katılımcıların 361'ini Öğretmenler 42'sinide Yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında okul yöneticileri ve öğretmenlerin 2023 eğitim vizyonuna ilişkin tutum ve görüşleri kullanılmıştır. 2023 Eğitim Vizyonu bağlamında sistemin olumlu ve olumsuz yönleri araştırılmıştır. Yapılan analizler neticesinde öğretmen ve yöneticilerin çoğunlukla 2023 Eğitim Vizyon Belgesi'nin amaçlarından haberdar oldukları ancak belge duyurulmadan önce herhangi bir toplantıya çağırılmadıkları saptanmıştır. Buna ek olarak öğretmenleri demografik değişkenleri ile 2023 Eğitim Vizyon Görüşleri arasında genellikle anlamlı bir ilişki saptanamamıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler neticesinde önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitim, 2023 Eğitim Vizyonu, Vizyon, MEB.
dc.description.abstract This thesis study was carried out in order to determine the applicability of the 2023 Education Vision in institutions affiliated to the Ministry of National Education from the perspective of education administrators and teachers. In our study, it consists of school administrators and teachers in Kahramanmaraş. In the research, sampling was taken from the universe. The sample of the study, on the other hand, consists of 403 participants who were taken randomly from the study population. 361 of these participants are Teachers and 42 of them are Administrators. The attitudes and opinions of school administrators and teachers regarding the 2023 education vision were used to collect the research data. The positive and negative aspects of the system were investigated in the context of the 2023 Education Vision. As a result of the analysis made, it was determined that teachers and administrators were mostly aware of the objectives of the 2023 Education Vision Document but were not invited to any meeting before the document was announced. In addition, there is generally no significant relationship between teachers' demographic variables and their 2023 Education Vision Views. As a result of the data obtained as a result of the research, suggestions were made. Keywords: Education, 2023 Education Vision, Vision, MEB.
dc.format.extent v, 112 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject 2023 Eğitim Vizyonu
dc.subject Vizyon
dc.subject MEB
dc.subject Education
dc.subject 2023 Education Vision
dc.subject Vision
dc.title 2023 eğitim vizyonu belgesi hakkında öğretmen ve yönetici görüşleri: Kahramanmaraş ili örneği = Teacher and manager opinions on the 2023 education vision certificate: Case of Kahramanmaraş
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Eryılmaz, Hulusi
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/