dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Aysun Öztuna Kaplan |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-24T12:37:07Z |
|
dc.date.available |
2024-01-24T12:37:07Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Şık, Burcu. (2022). Fen bilimleri dersi astronomi konuları ile ilişkilendirilmiş bir etwinning projesi örneği: Astrolabe = Sample of an etwinning project related to science lesson astronomy topics: Astrolabe. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/101391 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
eTwinning, eğitim ve öğretimin çağdaşlaşmasına katkıda bulunan başarılı bir Avrupa bilgi ve iletişim teknolojileri destekli yenilik olarak kabul edilmektedir. Üyelerine iletişim kurma, projelerde iş birliği yapma ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılma fırsatları sunan, sürdürülebilir ve yaygın bir eğitim ağıdır. eTwinning projelerine katılım, öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimi için gerekli görülen yetkinlikleri ve öğrenciler için öğretme ve öğrenme süreçleri üzerinde önemli bir etkisi olan yetkinlikleri teşvik eder. Bu araştırmanın amacı, bir eTwinning projesinin fen bilimleri dersinde uygulanma sürecini, proje boyunca karşılaşılan güçlükleri, proje sonucu ortaya çıkan öğrenci ürünlerini, öğrencilerin dijital ve diğer becerilerini geliştirme üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla, araştırmacı hem dersinin öğretimini güçlendirmek hem de öğrencilerinin 21.yy. becerilerini geliştirmek amacıyla eTwinning platformunu kullanılarak bir proje girişiminde bulunmuştur. Bu durum öğretmenin gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde iş birliği yapmasını gerektirmiştir. Bireysel bir öğretmen araştırması olarak başlayan süreç, iş birlikli eylem araştırması sürecine evirilmiştir. Ancak her ne kadar eylem planında projenin kurucu ortakları ile birlikte hareket edilerek kararlar alınsa da her bir öğretmenin kendi sınıflarındaki uygulamaları ve odak noktaları farklılık göstermiştir. Söz gelimi proje ortaklarının farklı alan öğretmenliklerini yürütmeleri sebebi ile projenin öğrenciler açısından öğrenme çıktıları fen dersi kapsamının dışında olabilmiştir. Bu sebeple ilgili proje her ne kadar ortaklıklar aracılığıyla ve iş birliği içinde yürütülse de bu araştırmada sunulan bulgular, araştırmacının elde ettiği veriler üzerinden oluşturulmuştur. Çalışma grubunu Astrolabe eTwinning projesinde görev alan yirmi iki öğrenci ve bu öğrencilerin danışmanı olan üç öğretmen oluşturmaktadır. Öğrenciler Sakarya ilinin bir ilçesindeki devlet okulunda öğrenim görmektedir. Öğretmenler de aynı okulda görev yapmaktadır. Araştırmanın sonuçları, eTwinning'in öğrencilerin ve öğretmenlerin hem dijital yeterlikleri hem de iletişim ve iş birliği becerileri üzerinde olumlu etkilerinin olduğunu göstermektedir. Astrolabe eTwinning projesinin ödül alarak projenin gerçekleştirildiği okulların görünürlüğünü arttırdığı, proje etkinlikleriyle öğrenmeye motive ettiği, bilişim teknolojilerinin kullanımını teşvik ettiği, derslerde disiplinlerarası öğrenme yolları sağladığı, çevrimiçi toplantılar yoluyla katılımcıların iletişim ve dil becerilerini geliştirdiği, kendi kendine öğrenmeyi desteklediği, uzmanlarla tanışma ve etkileşim fırsatları sunduğu, iş birliğini ve ekip çalışmasını teşvik ettiği, öğrencilerin ilgisini uyandırdığı bulgularına ulaşılmıştır. Bu bağlamda eTwinning projelerinin fen bilimleri derslerine entegre edilerek derslere yönelik ilgi ve motivasyonun sürdürebilirliğini arttırmak için bu tarzda projelerin uygulanması önerilmektedir. |
|
dc.description.abstract |
eTwinning is accepted as a successful innovation empowered by European information and communications technology contributing to the modernization of education and training. It is a sustainable and widespread education network that offers its members opportunities to communicate, collaborate on projects and participate in professional development activities. Participation in eTwinning projects promotes competences which are essential for professional development, personal fulfillment and also this kind of active participation has a significant impact on the teaching and learning processes. The aim of this research is to reveal the effects of an eTwinning project in its application process in Science lesson, the difficulties encountered during the project, the students' products emerging as a result of the project, and its impact on the development of students' digital and other skills. For this purpose, a project attempt has been made using the eTwinning platform both to strengthen the teaching of the researcher's course and to improve students' 21st century skills. This situation required the teacher to cooperate both at national and international level. What started as an individual teacher research has evolved into a collaborative action research process. However, although decisions were taken in the action plan by acting together with the founding partners of the project, the practices and focal points of each teacher in their own classrooms differed. For instance, the learning outcomes of the project for the students could be outside the scope of the science lesson because the project partners were teaching different fields. For this reason, although the related project was carried out through partnerships and in cooperation, the findings presented in this research were created depending on the data obtained by the researcher. The working group consists of twenty-two students who took part in the Astrolabe eTwinning project and three teachers who were advisors of these students. Students are studying at a public school in a district of Sakarya province. Teachers also work in the same school. The results of the research show the significant positive impact of eTwinning on both students' and teachers' digital abilities as well as their communication and collaboration skills. Astrolabe e-Twinning project increased the visibility of schools, motivated learning, encouraged the use of information technologies in education, improved language skills thanks to the environment it provides, and provided new teaching ways for interdisciplinary lessons, the participants improved the language and communication skills via online meetings, , supported self-learning, offered opportunities to meet and interact with experts,encouraged cooperation and teamwork, aroused students' interest and developed critical thinking skills. In this aspect in order to increase students' motivation and interest in the field of science, it is recommended to implement eTwinning projects which are integrated into science lessons. |
|
dc.format.extent |
vii, 162 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Astrolabe |
|
dc.subject |
Astronomi |
|
dc.subject |
eTwinning |
|
dc.subject |
Eylem araştırması |
|
dc.subject |
Fen bilimleri |
|
dc.subject |
Twinspace |
|
dc.subject |
Action research |
|
dc.subject |
Astrolabe |
|
dc.title |
Fen bilimleri dersi astronomi konuları ile ilişkilendirilmiş bir etwinning projesi örneği: Astrolabe = Sample of an etwinning project related to science lesson astronomy topics: Astrolabe |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Şık, Burcu |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|