Günümüzde yabancı dil öğrenmek, tüm dünyada özellikle gençlerin en önemli önceliklerinden biri haline gelmiştir. Herhangi bir dili öğrenmenin temel olarak dilbilgisinin yanı sıra dili öğrenmenin anahtarı sayılan temel dil becerilerinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirilmesine bağlı olduğuna şüphe yoktur. Bu çalışmada, Cezayir'de Türkoloji Bölümünde okuyan öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerini tespit edilmiştir. Bu Bağlamda Türkoloji Bölümünde üçüncü sınıf ve yüksek lisans okuyan 104 öğrenciye daha önce kullanılmış ve onaylanmış başarı testi uygulanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır, elde edilen veriler betimsel tarama modeli ile tanımlanmıştır. Bu araştıranın ana amacı Cezayir'de Türkoloji Bölümünde okuyan öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerini tespit etmek ve düzeylerini geliştirmek amacıyla öneriler sunmaktır. Yapılan analizlere göre, Cezayir'de Türkoloji bölümünde okuyan öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerinin sonuçları sırasıyla kendini şu şekilde göstermektedir: Öğrencilerin en başarılı oldukları konunun kelime bilgisi olduğu, ardından cümle bilgisi konusunun ikinci sırada geldiğini, üçüncü sırada okuduğunu anlama becerisinin, dördüncü sırada deyim Bilgisi'nin, ardından bağlaç bilgisinin, en son sırada ise fiilimsi bilgisinin geldiği görülmektedir. Değişkenlere Göre Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ve Dilbilgisi Başarı Düzeyleri cinsiyet ve dil açısından farklılık bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yaş ve sınıf açısından ise farklılık bulunmadığını sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmada, Cezayir'de Türkoloji bölümünde okuyan öğrencilere okuduğunu anlama ve dilbilgisi becerisindeki düzeylerini geliştirebilmek için öğretmenlere ve bölüm yetkililerine öneriler sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Anlama, Cezayir, Dilbilgisi, Okuduğunu anlama, Okuma, Öğrencilerin Düzeyleri, Türkoloji Bölümü.
Nowadays, learning a foreign language has risen to the top of the priority list for young people worldwide. Without any doubt, learning any language is fundamentally dependent on the development of basic language skills (reading, writing, listening, speaking), which are regarded as the key to learning the language as well as grammar. In this study, the reading comprehension and grammar levels of students studying at Algeria's Turcology Department were determined. In this context, a previously utilized and authorized accomplishment test was administered to 104 third-year and graduate students from the Department of Turcology. The descriptive survey model was used to define the data obtained in this study, which employed the qualitative research method. The primary goal of this study is to determine the reading comprehension and grammar levels of students studying at Algeria's Turcology Department and make recommendations to help them improve these skills. According to the analysis made, the results of the students' reading comprehension and grammar levels of the Turcology department in Algeria show that respectively: The subject in which the students are most successful is Vocabulary, then Sentence Knowledge, then Reading Comprehension Skill, then idioms, then conjunctions, and gerundial come last. It was concluded that there was a difference in Reading Comprehension and Grammar achievement levels of the students according to the variables in terms of gender and the number of languages they speak. 'It concluded that there was no difference in terms of age and grades. In this study, suggestions are offered to teachers and department officials in order to improve the level of reading comprehension and grammar skills of students studying at the department of Turcology in Algeria. Keywords: Algeria, Comprehension, Department of Turcology, Grammar, Levels of Students, Reading, Reading Comprehension.