Bu çalışmada; Liselere Geçiş Sistemi sınavına hazırlanan öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutum ve sınav kaygı düzeyleri belirlenmek istenmiş, Fen Bilimleri dersine yönelik tutum ile sınav kaygı düzeyi arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı, Fen Bilimleri dersine yönelik tutum ve sınav kaygı düzeyi ile deneme sınav başarısı arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Nicel olan bu çalışmada genel tarama modellerinden "ilişkisel tarama modeli" kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak 12 maddeden oluşan Fen Tutum ve 34 maddeden oluşan Sınav Kaygısı Ölçekleri kullanılmıştır. Bu çalışmanın evrenini, İstanbul ili merkez ilçeleri Maltepe'de 100, Pendik'te 107 ve Kartal'da 191 olmak üzere özel kurslarda öğrenim gören toplam 398 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutum ile sınav kaygılarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Fen Bilimleri dersine yönelik tutum ile deneme sınavları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Fen Bilimleri dersine yönelik olumlu tutumlara sahip olan öğrencilerin, deneme sınavlarında daha başarılı oldukları görülmüştür. Sınav kaygı düzeyi ile deneme sınavları arasında anlamlı ve negatif bir ilişki olduğu görülmüştür. Sınav kaygı düzeyi yüksek olan öğrencilerin deneme sınavlarındaki başarılarının düşük, sınav kaygısı düşük olan öğrencilerin deneme sınavlarındaki başarılarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ile sınav kaygı düzeyleri arasında düşük seviyede, anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu bulgusu elde edilmiştir. Öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ve sınav kaygı düzeylerinin, cinsiyet değişkeni ile arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri dersi tutum, sınav kaygısı, deneme sınavları, Liselere Geçiş Sistemi (LGS)
In this study; It was aimed to determine the attitude of the students preparing for the High School Access System exam towards Science course and their exam concern levels. It was studied whether there is a meaningful link between students' attitudes towards science course and their exam concern. In this study, the link between trial exam success and students' attitudes towards science course and their exam concern was also examined. The "relational scanning model," one of the general scanning models, was utilized in this quantitative study."Science Attitude Scales"comprised of 12 points and "Exam Concern Scales" consisting of 34 items were utilized as data collection tools. The universe of this study consists of a total of 398 students studying in special courses, including 100 in Maltepe, 107 in Pendik and 191 in Kartal, the central districts of Istanbul province. According to the findings of the study, it was seen that the students' attitudes towards the Science course and their exam anxiety were at a moderate level. It was concluded that there is a significant and positive relationship between the attitude towards the science course and the practice exams. It has been observed that students who have positive attitudes towards the science course are more successful in the practice exams. It has been observed that there is a significant and negative relationship between exam anxiety level and practice exams. It has been observed that students with high exam anxiety have low success in practice exams, and students with low test anxiety have higher success in practice exams. It was found that there was a low, significant and positive relationship between students' attitudes towards the Science course and their exam anxiety levels. There was no significant difference between the students' attitudes towards the Science course and their test anxiety levels with the gender factor. Keywords: Attitude towards Science course, exam concern, trial exams, High School Access System