dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Yusuf Keskin |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-24T12:37:00Z |
|
dc.date.available |
2024-01-24T12:37:00Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Duyar, Hatice. (2021). Çocuk edebiyatı yazarı Sara Şahinkanat'ın kitaplarının değerler eğitimi kapsamında incelenmesi = A review of the books of children's literature writer Sara Şahinkanat within the scope of values education. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/101373 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma da Sara Şahinkanat'ın yazarı olduğu okul öncesine yönelik olan çocuk kitapları, değerler eğitimi kapsamında incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinde biri olan doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Okul öncesi çağı çocuklarına uygun olan sekiz kitap doküman analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu çalışma sırasında incelenecek olan çocuk kitapları baştan sona ayrıntılı şekilde dikkatlice birkaç defa okunmuştur. Kitabı kısaca tanıtan özetleri yazılmıştır. Her bir çocuk kitabının içerisinde bulunan yazıların ve resimlerin değer tespitleri yapılmıştır. Ayrıca yazılarda bulunan beceriler ve kavramlarda çalışmada belirtilmiştir. Çözümlemeler sonucunda Sara Şahinkanat'ın kitaplarında okul öncesi dönem çocukları için nitelikle değer aktarımı olabileceği ortaya konulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
In this research, children's books for preschool, written by Sara Şahinkanat, were examined within the scope of values education. The study was carried out using the document analysis method, which is one of the qualitative research methods. Eight books suitable for preschool children were analyzed by document analysis method. The children's books to be examined during this study have been carefully read several times from beginning to end. Abstracts have been written briefly introducing the book. The values of the writings and pictures in each children's book were determined. In addition, the skills and concepts found in the articles are specified in the study. As a result of the analysis, it was revealed that Sara Şahinkanat's books can qualitatively transfer value for preschool children. |
|
dc.format.extent |
v, 110 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Okul Öncesi Eğitim |
|
dc.subject |
Değerler |
|
dc.subject |
Değerler Eğitimi |
|
dc.subject |
Resimli Çocuk Kitapları |
|
dc.subject |
Preschool Education |
|
dc.subject |
Values |
|
dc.subject |
Values Education |
|
dc.subject |
Picture Books For Children |
|
dc.title |
Çocuk edebiyatı yazarı Sara Şahinkanat'ın kitaplarının değerler eğitimi kapsamında incelenmesi = A review of the books of children's literature writer Sara Şahinkanat within the scope of values education |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Değerler Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Duyar, Hatice |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|