Bu araştırma, 2020-2021 eğitim öğretim yılı Bursa ili merkez Osmangazi, Nilüfer ve Yıldırım ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve günlük internet kullanımı değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere ilişkin algılarını belirlemek için "Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenmelerini Etkileyen Faktörler Ölçeği", uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek için de "Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere yönelik algılarının bütün değişkenlerde anlamlı farklılıklar oluşturduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler algısı ile kadın öğretmenler lehine anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Yaş değişkenine göre anlamlı farklılık görülse de öğretmenlerin ilerleyen yaşlarda yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere ilişkin algılarının azaldığı, kıdem değişkeninde ise 20 yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere yönelik algılarının daha düşük olduğu, günlük 4 saat ve üzeri internet kullanan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere yönelik algılarının ise yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın bir diğer sonucunda ise öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının sadece mesleki kıdem değişkeninde anlamlı bir farklılık oluşturduğu saptanmıştır. Genel olarak öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının olumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörlere ilişkin algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında ilişkiye rastlanmamıştır.
This research aims to determine the relationship between the factors affecting lifelong learning and their attitudes towards distance education, gender, age, professional seniority and daily internet use of teachers working in educational institutions affiliated to the Ministry of National Education in Bursa province center Osmangazi, Nilüfer and Yıldırım districts in the 2020-2021 academic year It was carried out to determine whether there is a difference in terms of variables. The "Factors Affecting Teachers' Lifelong Learning Scale" was used to determine teachers' perceptions of the factors affecting their lifelong learning, and the "Attitude Scale Towards Distance Education" was used to determine their attitudes towards distance education. According to the findings obtained as a result of the analyzes, it was seen that teachers' perceptions of the factors affecting their lifelong learning created significant differences in all variables. It is seen that there is a significant relationship in favor of female teachers with the perception of the factors affecting the lifelong learning of the teachers. Although there is a significant difference according to the age variable, it is seen that teachers' perceptions of the factors affecting their lifelong learning decrease in advancing ages. On the other hand, it was observed that their perceptions of the factors affecting their learning were high. As a result of another analysis, it was determined that teachers' attitudes towards distance education were significant only in the variable of professional seniority. In general, it was concluded that teachers' attitudes towards distance education were negative. As a result of the research, no relationship was found between teachers' perceptions of the factors affecting their lifelong learning and their attitudes towards distance education.