Bu araştırmada NCHS (The National Center for History - Okullar İçin Ulusal Tarih Merkez Programı) tarafından belirlenen ve ülkemizde ortaöğretim tarih programında yer alan tarihsel düşünme becerilerinin 2018 sosyal bilgiler öğretim programına ve bu program doğrultusunda hazırlanmış ilköğretim sosyal bilgiler 4, 5, 6, ve 7. sınıf ders kitaplarına yansıtılma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmada veri kaynağı olarak 2018 sosyal bilgiler öğretim programı ve bu programa bağlı olarak Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen sosyal bilgiler 4, 5, 6, ve 7. sınıf düzeyinde 4 ders kitabı kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabii tutularak tablolar ve görseller yardımıyla betimlenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, incelenen sosyal bilgiler öğretim programı ve dört ders kitabında tarihsel düşünme becerilerinin yansıtılma düzeyleri öğrenim alanları bazında tarihsel düşünmenin ilk adımı olan kronolojik düşünme becerisi seviyesinde kaldığı kısmen de tarihsel anlama seviyesinde olduğu tespit edilmiştir. Kitaplar genel olarak ele alındığında ise ders kitaplarının kronolojik düşünme ve tarihsel kavrama seviyelerini yansıttığı, üst düzey tarihsel düşünme becerilerini yansıtmada ise yetersiz kaldığı görülmüştür.
In this study, it was aimed to examine the reflection levels of historical thinking skills determined by NCHS and included in the secondary education history curriculum in Turkey in the 2018 social studies curriculum and in primary education social studies 4, 5, 6, and 7th grade textbooks prepared in line with this program. In the study conducted by using the screening model, the social studies curriculum of 2018 and 4 textbooks at the 4th, 5th, 6th and 7th grade level accepted by the education board were used as a data source. The obtained data were subjected to content analysis and described with the help of tables and visuals. As a result of the research, it is seen that the reflection of historical thinking skills in the social studies curriculum and four textbooks remained at the level of chronological thinking skill, which is the first step of historical thinking on the basis of learning areas, and partly at the level of historical comprehension. When the books are considered in general, it is seen that the textbooks are insufficient in reflecting the high-level historical thinking skills, which reflect the chronological thinking and historical comprehension levels.