Bu çalışmanın amacı; "Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları" konularının öğretiminde çoklu yazma etkinliklerinin öğrencilerin sınav başarılarına, tutumlarına ve kaygılarına etkisini araştırmaktır. Çalışma; 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı ikinci döneminde Sakarya ili Kaynarca ilçesindeki bir lise de gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini, 10. sınıflarda öğrenim görmekte olan 48 öğrenci oluşturmaktadır. "Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları" konuları, deney 1(kontrol) grubu öğrencilerine klasik-geleneksel öğretim yöntemleriyle (düz anlatım, soru-cevap) işlenirken, deney 2 grubu öğrencilerine ise çoklu yazma etkinlikleri ile işlenmiştir. Veri toplama araçları olarak, "Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları" sınavı, "Biyoloji Bilimine ve Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" ve "Biyoloji Dersi Kaygı Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma nicel bir araştırma olup, veriler ön test-son test yarı deneysel model kullanılarak toplanmış ve SPSS paket programları ile analiz edilmiştir. Çalışmanın verileri analiz edildiğinde; "Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları" konularının öğretiminde, çoklu yazma etkinliklerinin öğrencilerin sınav başarılarına, anlamlı düzeyde olumlu etkiye neden olduğu görülmüştür. Ayrıca, çoklu yazma etkinlikleri öğrencilerin biyoloji dersi kaygısının azalmasına anlamlı düzeyde neden olurken, biyoloji dersi tutumunda ise gruplar arasında anlamlı bir etkiye neden olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Biyoloji dersi, Çoklu yazma etkinlikleri, Kaygı, Tutum.
The aim of this study is to investigate the effects of multiple writing activities on students' exam success, attitudes and anxieties in the teaching of "Ecosystem Ecology and Current Environmental Problems" subjects. Study; in a high school, in the district of Kaynarca in Sakarya province was also held in the second semester of the 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 48 students studying in the 10th grade. While the subjects of "Ecosystem Ecology and Current Environmental Problems" were taught to experiment 1(control) group students with classical-traditional teaching methods (direct instruction, question-answer), experiment 2 group students were taught with multiple writing activities. As data collection tools, "Ecosystem Ecology and Current Environmental Problems" exam, "Biology Science and Course Attitude Scale" and "Biology Course Anxiety Scale" were used. The study is a quantitative research, data were collected using a pretest-posttest quasi-experimental model, and analyzed with SPSS package programs. When the data of the study is analyzed; it has been observed that multiple writing activities in the teaching of "Ecosystem Ecology and Current Environmental Problems" subjects have a significant positive effect on the exam success of the students. In addition, while multiple writing activities caused a significant decrease in students' biology lesson anxiety, it was observed that they did not cause a significant effect between the groups in biology lesson attitude. Keywords: Biology lesson, Multiple writing activities, Anxiety, Attitude.