Açık Akademik Arşiv Sistemi

Üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme stratejileri, bilinçli farkındalık düzeyleri ve yaşamın anlamı = Cognitive emotion regulation strategies, levels of conscious awareness and the meaning of life in university students

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Betül Düşünceli
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:36:57Z
dc.date.available 2024-01-24T12:36:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Tufan, Beyza Nur. (2021). Üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme stratejileri, bilinçli farkındalık düzeyleri ve yaşamın anlamı = Cognitive emotion regulation strategies, levels of conscious awareness and the meaning of life in university students. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101364
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme stratejileri, bilinçli farkındalık düzeyleri ve yaşamın anlamı arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Ayrıca çalışmada üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme stratejileri, bilinçli farkındalık düzeyleri ve yaşamın anlamı cinsiyet ve travma değişkenleri açısından incelenmiştir.Veri analizlerinin sonuçlarına göre öğrencilerin bilişsel duygu düzenleme stratejilerinden plana tekrar odaklanma, pozitif tekrar odaklanma, pozitif yeniden gözden geçirme ve bakış açısına yerleştirme ile bilinçli farkındalık puanları arasında pozitif yönde; kabul etme, kendini suçlama, diğerlerini suçlama ve yıkım ile bilinçli farkındalık puanları arasında negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin bilişsel duygu düzenleme stratejilerinden plana tekrar odaklanma, pozitif tekrar odaklanma, pozitif yeniden gözden geçirme ve bakış açısına yerleştirme ile yaşamda anlamın alt boyutlarından yaşamda anlamın varlığı puanları arasında pozitif yönde; kabul etme, kendini suçlama ve yıkım ile yaşamda anlamın alt boyutlarından yaşamda anlamın varlığı puanları arasında negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin bilişsel duygu düzenleme stratejilerinden kabul etme, plana tekrar odaklanma, pozitif yeniden gözden geçirme, bakış açısına yerleştirme, kendini suçlama, yıkım ve düşünceye odaklanma ile yaşamda anlamın alt boyutlarından yaşamda anlam arayışı puanları arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin bilinçli farkındalık ile yaşamda anlamın alt boyutlarından yaşamda anlamın varlığı puanları arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstract This research aims to examine the relationship between cognitive emotion regulation strategies, mindfulness levels and the meaning of life in university students. In addition, in the study, cognitive emotion regulation strategies, mindfulness levels and meaning of life in university students were examined in terms of gender and trauma variables. According to the results of the data analysis, there was a positive correlation between the students' cognitive emotion regulation strategies such as refocus on planning, positive refocusing, positive reappraisal, putting into perspective, and mindfulness; A statistically significant negative correlation was found between acceptance, self-blame, other-blame and catastrophizing and mindfulness scores. Among the cognitive emotion regulation strategies of the students, there was a positive correlation between refocus on planning, positive refocusing, positive reappraisal, putting into perspective and the existence of meaning in life, one of the sub-dimensions of meaning in life; A statistically significant negative correlation was found between acceptance, self-blame and catastrophizing and the existence of meaning in life, one of the sub-dimensions of meaning in life. A statistically significant positive correlation was found between the students' cognitive emotion regulation strategies of acceptance, refocus on planning, positive reappraisal, putting into perspective, self-blame, catastrophizing and rumination and the search for meaning in life, one of the sub-dimensions of meaning in life. A statistically significant positive correlation was found between the students' mindfulness and the scores of the existence of meaning in life, one of the sub-dimensions of meaning in life.
dc.format.extent vii, 104 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Bilişsel duygu düzenleme stratejileri
dc.subject bilinçli farkındalık
dc.subject yaşamın anlamı
dc.subject Cognitive emotion regulation strategies
dc.subject mindfulness
dc.subject meaning of life
dc.title Üniversite öğrencilerinde bilişsel duygu düzenleme stratejileri, bilinçli farkındalık düzeyleri ve yaşamın anlamı = Cognitive emotion regulation strategies, levels of conscious awareness and the meaning of life in university students
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı
dc.contributor.author Tufan, Beyza Nur
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/