Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretmenlerin empati yeterlikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki (Hendek örneği) = The relation between empathy competence and class management skills of teachers (Hendek sample)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Osman Titrek
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:36:57Z
dc.date.available 2024-01-24T12:36:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Akkaş Ergün, Tuba. (2021). Öğretmenlerin empati yeterlikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki (Hendek örneği) = The relation between empathy competence and class management skills of teachers (Hendek sample). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101362
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada öğretmenlerin empati becerilerinin onların sınıf yönetimlerini nasıl etkilediklerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, basit ve tesadüfi örneklem yoluyla seçilmiş, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Sakarya ili Hendek ilçesindeki resmi okullarda görev yapan 301 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, betimsel bir araştırma olup ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Kişisel bilgi formu öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu hakkında bilgi toplamak üzere geliştirilmiştir. Araştırmada Titrek (2004) tarafından geliştirilen 'İş Yaşamında Duygusal Zeka Düzeyleri Ölçeğinin Empati' alt ölçeği ile İlgar (2007) tarafından hazırlanan 'Sınıf Yönetimi Becerileri' ölçeği kullanılmıştır. Kişisel Bilgiler formu ile birlikte, öğretmenlerin empati becerileri ve sınıf yönetimi becerilerini ölçmek için empati alt ölçeği maddeleri ve sınıf yönetimi becerileri ölçeği ile elde edilen verilerin tümü SPSS 22.0 (Sosyal Bilimler için İstatistik Programı) ile analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmenlerin empati becerileri boyutunun oldukça yüksek çıktığı gözlenmiştir. Öğretmenlerin empati becerilerinde mezuniyet değişkeni ve sınıf yönetimi ile ilgili eğitim alıp almadıkları değişkenine göre anlamlı fark bulunmuştur. Öğretmenlerin empati becerileri ile cinsiyet, yaş, branş, mesleki kıdem, mesleği isteyerek seçme ve duygusal zeka ile ilgili eğitim alıp almadıkları değişkenleri arasında anlamlı bir fark olmadığı gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin mezuniyet değişkeni olan 'diğer' (fen-edebiyat fakültesi, 2 yıllık eğitim yüksekokulu ve Beden Eğitimi ve Spor Fakültesi) mezunu öğretmenlerin, 'eğitim fakültesi mezunu' öğretmenlere göre maddeleri arasında ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin mesleği 'evet, kendi isteğimle seçtim' maddesi ile 'başkalarının etkisiyle seçtim' maddeleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin empati becerileri ile sınıf yönetimi becerileri boyutu arasındaki ilişkinin pozitif yönlü, yansıtıcı, orta düzey ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile cinsiyet, yaş, branş, mesleki kıdem, sınıf yönetimi ve duygusal zeka ile ilgili eğitim alıp almadıkları değişkenleri arasında anlamlı bir fark olmadığı gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Empati, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi becerileri, ilköğretim öğretmenleri
dc.description.abstract It was aimed to identify empathy notion and how the teachers' empathy skills affects their classroom management skills in this research. The sample of the study is composed of 301 teachers who were chosen by simple random sampling and work in public schoools in 2019-2020 academic year at Hendek, Sakarya. This research conducted via correlational survey model. Personal Information Form was improved to get informations about teachers' gender, age, marital status, professional seniority and their educational background. With the Empathy subscale of Emotional Intelligence Level in Working Life Scale which was improved by Titrek (2004), and the Classroom Management Skills scale that was prepared by İlgar (2007) had been used in this research. All of the data which had been acquired via Empathy subscale and classroom management skills scale to evaluate teachers' empathy and classroom management skills with personal details form were analyzed with SPSS 22.0. (Statistical Package For Social Sciences). According to the results of the research; it was observed that teachers' emphaty skills dimension is quite high. It was found that there is a significance difference between teachers' empathy skills about whether teachers have been educated about classroom management or not and graduation variable. It was observed that there is not any significance difference between teachers' empathy skills and gender, age, field of study, professional seniority, choosing the job willingly or not, having been educated about emotional intelligence or not variables. It was seen that there is a significance difference between the graduation item of teachers'on their classroom management skills. The significance difference is between the teachers who graduated from 'other' (faculty of science and letters, 2-years education high school, school of physical education and sports) and 'faculty of education' items and between 'yes, i chose it willingly' and 'i chose it with others' effect' items. It was seen that the relation between teachers' empathy skills and classroom management skills dimension is positively, reflective, medium-level and significant. It was observed that there is not any significant difference between the variables of teachers' gender, age, field of study, professional seniority, choosing the job willingly or not, having been educated about classroom management and emotional intelligence or not and classroom management skills. Keywords: Empahty, classroom management, classroom management skills, elementary school teachers
dc.format.extent vi, 86 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Empati
dc.subject sınıf yönetimi
dc.subject sınıf yönetimi becerileri
dc.subject ilköğretim öğretmenleri
dc.subject Empahty
dc.subject classroom management
dc.subject classroom management skills
dc.subject elementary school teachers
dc.title Öğretmenlerin empati yeterlikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki (Hendek örneği) = The relation between empathy competence and class management skills of teachers (Hendek sample)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Akkaş Ergün, Tuba
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/