Dil eğitim tarihi boyunca yabancı dil öğretmenlerine ve öğrencilere etkili bi dil öğrenim sürecinde rehberlik etmesi amacı ile birçok dil öğretim metodu, yaklaşımı ve uygulaması önerilmiş ve denenmiştir. 1967 yılında görev temelli dil öğretiminin özel bir pedagojik uygulaması olan Storyline metodu Jordanhill Eğitim Fakültesindeki bir grup akademisyenin çalışmaları sonucunda İskoçya'da ortaya çıkmıştır. Özgünlüğü, pratikliği ve anlamlılığına rağmen bu metot şimdiye kadar sınırlı ilgi görmüştür. Bu çalışma, nispeten az bilinen yaklaşımı ve yaklaşımın öğrencilerin İngilizce dersine karşı tutumları üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamakla birlikte aynı zamanda öğrencilerin Storyline metodu hakkındaki algılarını tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla tasarlanan yarı deneysel bir çalışma, Sakarya, Türkiye'de bir özel ortaokulda 7. sınıf öğrencileri ile (15 kız, 9 erkek: 24 toplam) yürütülmüştür. Çalışma eylem araştırması prensiplerinin temel alınması ile bir durum çalışması olarak yürütülmüştür. Veri çeşitlemesinin sağlanması adına, elde edilen nicel sonuçlar, nitel veriler ile desteklenmiştir. Veriler bir ön-test ve son-test (İngilizce dersine karşı öğrenci tutumu) uygulaması ve bir yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde anket maddelerine verilen yanıtların aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Uygulama sonrası öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarının ön-test ve son-test sonuçlarında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini saptamak için bağımlı örneklem t-testi kullanılmıştır. Nitel veriler tematik kodlama yöntemi ile yorumlanmıştır. Bulgular öğrencilerin İngilizce dersine yönelik genel tutumlarının, dersin özellikleri ve önemine ilişkin tutumlarının ve öğretmenin tarzına yönelik tutumlarının anlamlı bir fark göstermediğini ortaya koymuştur. Öte yandan, öğrencilerin ders içeriğine yönelik tutumları, Storyline yönteminin uygulanmasından sonra anlamlı bir farklılık göstermiştir. Görüşme yanıtları, öğrencilerin birçoğunun yöntemi "eğlenceli" ve "işbirlikçi" bulduklarını, ancak seçkisiz oluşturulan uygulama gruplarından hoşlanmadıklarını ortaya çıkartmıştır.
Throughout the language education history, great numbers of teaching methods, approaches and applications had been suggested and experimented with the attempt of presenting a guideline to both the language teachers and the learners to achieve the goal of teaching/learning language effectively. In 1967, Storyline method, a specific pedagogical application of task-based language teaching, emerged in Scotland as the result of the studies of a group of academics in Jordanhill College of Education. Albeit its authenticity, practicality, and meaningfulness, the method has received limited attention so far. The current study aims to investigate this relatively unrecognized approach and its impact on the students' attitudes towards EFL classes. The study also intends to explore the students' perceptions of Storyline method. With this purpose the study was conducted involving 7th grade students (15 female and 9 male: 24 in total) at a private secondary school in Sakarya, Turkey. Moreover, the study was carried out in the light of the stages of an action research and conducted as a case study. For triangulation of the data, quantitative results were supported by the qualitative data. The data were collected by means of a pre-test and a post-test (student attitude towards EFL), and a semi-structured open-ended interview. In the quantitative data analysis, means and standard deviations of the responses to the scale items were calculated. Paired sample t-test was utilized to demonstrate whether the students' attitudes towards English subject showed any significant difference in pre and post-test results. The qualitative data were interpreted in the light of thematic coding. The findings revealed that the students' overall attitudes towards EFL lessons, the features and importance of English subject and the teacher's style did not show any significant difference. On the other hand, student's attitudes towards the content of the lessons showed a significant difference after the implementation of Storyline method. Interview responses showed that most of the students found Storyline method "enjoyable" and "collaborative", but some disliked "group work".