Toplumu bir arada tutarak devamlılığını sağlayan ve ileriye taşıyan, barındırdığı değerlerdir. Değerlerin gelecek nesillere aktarılması ise korunmaları, riayet edilmeleri ve içselleştirilmeleri ile sağlanabilir. Değer aktarımı her dönemde üstünde durulan bir konu olmuş ve önemsenmiştir. Yapılan bu çalışma ile yabancılara Türkçe öğretiminde Türk ninnilerinin değerler aktarımındaki etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma öncesinde literatür taraması yapılarak bilimsel makalelerden, tezlerden, Milli Eğitim Bakanlığının yönergelerinden ve Türkçe Öğretim Programından ulaşılan değerler derlenmiştir. Çalışmanın veri kaynağını oluşturan Amil Çelebioğlu'nun "Türk Ninniler Hazinesi" kitabında yer alan ninniler içerdikleri değerler açısından bu listeye uygun olarak tasnif edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi ile içerik analizi yapılarak ninniler, toplumsal temellerin dayanağı olan değerler bakımından yorumlayıcı yaklaşım ile ele alınmıştır. Verilerin toplanmasında değerler eğitimi ile ilgili yayınlanmış Yüksek Öğretim Kurulu tez kataloğunda yayınlanan tezler, ulusal ve uluslararası alanda yayınlanmış akademik makaleler, sempozyumlarda yayınlanmış bildiriler, Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Öğretim Programı ve değerler eğitimi ile ilgili akademik kitaplar incelenerek bu kaynaklardan faydalanılmıştır. Yapılan analiz neticesinde: sevgi, sılayırahim, doğa sevgisi, mertlik, vatanseverlik, aile birliğine önem verme, saygı, hürmetkarlık, kanaatkarlık, sabır, kötü alışkanlıklardan uzak durma, gelenekçilik, şefkat, tasarruflu olma, misafirperverlik, namusluluk, paylaşımcı olma, sorumluluk gibi 18 değer tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda Türk ninnilerinin değerler aktarımında etkili olduğu sonucuna ulaşılarak önerilerinde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Ninni, Değer Aktarımı, Çelebioğlu, Yabancılara Türkçe Öğretimi
By keeping the society together, it is the values it maintains and carries forward. The transfer of values to future generations can be ensured by their preservation, compliance and internalization. Value transfer has been an issue that has been emphasized in every period and has been taken into consideration. With this study, it was aimed to reveal the effect of Turkish lullabies in the transfer of values in teaching Turkish to foreigners. For this purpose, the literature was scanned before the study, and the values obtained from scientific articles, theses, guidelines of the Ministry of Education and Turkish Education Program were compiled. The lullabies in the book "Turkish Lullabies Treasure" of Amil Çelebioğlu, which constitutes the data source of the study, are classified according to this list in terms of the values they contain. In the study, the lullabies, which are among the qualitative research methods, are analyzed with the content analysis method, and the lullabies are handled with an interpretive approach in terms of the values that are the basis of social foundations. In collecting data, these resources were used by analyzing theses published in the thesis catalog published in the Higher Education Council regarding values education, academic articles published in national and international fields, papers published in symposiums, Turkish Education Program of the Ministry of Education and values education. As a result of the analysis made: love, asylum, love of nature, manhood, patriotism, caring for family unity, respect, respect, benevolence, patience, avoiding bad habits, traditionalism, compassion, saving, hospitality, honor, sharing, responsibility 18 value has been determined. As a result of the study, it was concluded that Turkish lullabies were effective in transferring values and their suggestions were made. Key Words: Lullaby, Value Transfer, Çelebioğlu, Teaching Turkish to Foreigners