Barış yalnızca şiddetin ve savaşların olmaması anlamına gelmemektedir. Barış aynı zamanda bünyesinde barındırdığı birçok değeri yaşatma, sorunları barışçıl yollar ile çözme ve çevreye yönelik farkındalık geliştirme gibi birçok boyutu da içermektedir. Gerçekleştirilen bu çalışma ile tüm dünya için önemli bir yeri olan barış ve unsurlarının okul öncesi dönem çocuklarının gözünden incelenmesi hedeflenmiştir. Okul öncesi dönem çocuklarının mevcut algılarının açığa çıkarılması, bu algıların olumlu yönde şekillendirilebilmesi açısından önemli görülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 – 2019 eğitim – öğretim yılı içinde Kocaeli – İzmit ilçesinde bir anaokulunda eğitim gören 6 yaşındaki 36 okul öncesi dönem çocuğu oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplama araçları olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Toplanan veriler yine içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleriyle analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilme aşamaları kodlama, temalaştırma, kod ve temaların düzenlenmesi ve bulguların yorumlanması olmak üzere dört basamaktan oluşmaktadır. Analizlerin sonunda çocukların barış ve unsurlarını; kişiler arası ilişkiler, barışçıl çözüm becerileri, çevre farkındalığı, eylemler, kişiler, ihtiyaçlar ve olumsuz duygular temaları ile ifade ettikleri görülmüştür. Araştırmanın sonunda ise çocukların büyük çoğunluğunun barışı doğru ve olumlu algıladığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkarak ise çocukların küçük yaşlardan itibaren barış değerini anlayıp içselleştirebilmeleri için okul öncesi dönemden itibaren barış eğitimi programlarının yürütülmesi önem taşımaktadır. Anahtar Kelimeler: Barış, okul öncesi dönem, barış eğitimi
Peace does not mean that there is no violence and wars. Peace also includes many valueable figüres that contains, solving problems through peaceful ways and raising awareness for theenvironment. With this study, it is aimed to examine through the eyes of preschool children by the peace and elements which are important points for the world. Exposing the current perceptions of preschool children has been seen the most important terms of shaping these perceptions in a positive way. The working group of the research potentials are kindergarten education 6-year-old totally 36 preschool children, by the 2018 – 2019 education academic year – within the Kocaeli – Izmit district. In this study, document analysis and semi-structured interview technique were used from qualitative research methods as data collection tools. The collected data were also analyzed by content analysis and scripture analysis methods. The stages of analysing datas consist of four digits: coding, theme, editing of codes and themes, and interpretation of the results. At the end of the analysis, it is observed by the children, that express with themes of; the peace and elements, interpersonal relations, peaceful solution skills, environmental awareness, actions, people, needs and negative emotions. At the end of the study, it was concluded that the children perceive peace correctly and positively. Based on these results, it may be recommended to carry out peace education programs from preschool in order for children to understand and internalize the value of peace from an early age. Keywords: Peace, pre-school period, peace education