Araştırma, 8-9 yaş grubunda yer alan çocukların empatik eğilim, yaşam doyumu ile ebeveyn kapsayıcılık işlevlerinin arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, gönüllü olarak katılmayı kabul eden 491 ebeveyn ve bu ebeveynlerin çocukları oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Ka-Si Empatik Eğilim Ölçeği Çocuk Formu (Ka-Si EEÖ), Yaşam Doyumu Ölçeği (ÇYDÖ) ve Ebeveyn Çocuk Kapsayıcı İşlevler Ölçeği (KİO) kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi için sosyal bilimler için uygun görülen bir veri analizi programı programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağılma durumunu ortaya koymak amacıyla Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro Wilk normallik testi uygulanmıştır. Araştırmanın problem cümlesine cevap verecek olan empatik eğilim, kapsayıcı işlevler ve yaşam doyumu ölçekleri ve alt faktörleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla öncelikle normallik testi yapılmış ve normal dağılmaması nedeni ile Spearman Sıra Farkları Korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yer alan alt problemleri çözümleyebilmek için non-parametrik yöntemlerden olan Mann- Whitney U Testi ile Kruskal-Wallis Testi uygulanmıştır. Katılımcıların empatik eğilimleri ile ebeveynlerin kapsayıcı işlevleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile yapılan analiz sonucuna göre empatik eğilim ile ebeveynlerin kapsayıcı işlevleri alt boyutlarından Endişe-Ayrılığa Hassasiyet, ve Eş ile İlişkiler alt boyutu ile pozitif yönde, Kapsamayan İlişki boyutu ile negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilirken Doyum Odaklılık ve Katı Kuralcı alt boyutu ile herhangi bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Çocukların yaşam doyumu ile Eş ile İlişkiler ve Kapsamayan İlişki alt boyutları arasında pozitif yönde bir ilişki bulunurken, Endişe-Hassasiyet ve Doyum Odaklılık boyutları arasında herhangi bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında çocukların empatik eğilimi ve katılımcıların demografik özellikleri arasındaki farklılığa ilişkin analiz sonucuna göre çocuğun; anne ve babasının eğitim durumu, sembolik oyun oynama durumu, baba ile geçirdiği günlük süre, akademik başarısı düzeyi, yaşamın ilk yılında bakımının ebeveynin sağlama durumu, bir günde maruz kaldıkları ekran süresi ve çocukların empatik eğilimleri arasında anlamlı farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Fakat çocuğun; doğumda psikolojik bir travma yaşama durumu, okul öncesi eğitim alma durumu, anne ile geçirdiği günlük süre ve çocukların empatik eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Çocukların yaşam doyumu ve katılımcıların demografik özellikleri arasındaki farklılığa ilişkin analiz sonucuna göre anne-baba eğitim durumu, travma yaşama durumları, anne-baba ile geçirilen süre, bakımının ebeveynlerin sağlama durumları, bir günde maruz kaldıkları ekran süreleri ile yaşam doyumu arasında anlamlı farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Fakat okul öncesi eğitim alma durumları, sembolik oyun oynama durumları ve akademik başarıları ile yaşam doyumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir.
The study aims to examine the relationship between experience empathic tendency, life satisfaction and parental child containig in the 8-9 age group. The study group of the research consists of 491 parents and their children who voluntarily agree to participate. Personal Information Form, Ka-Si Empathic Tendency Scale Child Form, Life Satisfaction Scale, The Parental Child Containing Functions Scale prepared by the researcher were used to collect research data. For the collected analysis, a suitable data analysis program for social sciences, SPSS 17.0 package program is used. Kolmogorov-Smirnov and Shapiro Wilk normality tests were applied to reveal the normal distribution of the data. The primary normal test was used to reveal the relationship between the empathic criminal, conclusions, life satisfaction scales and their subordinates, which will answer the problem statement of the research, and Spearman Rank Differences Correlation method was used to prevent normal distribution. The Mann-Whitney U Test and Kruskal-Wallis Test, which are non-parametric methods, were used to solve the sub-problems in the study. According to the results of the analysis conducted to determine the relationship between the empathic tendencies of the participants and the containing functions of the parents, it was determined that there was a positive relationship between the empathic tendency and the sensitivity to worry-separation sub-dimensions of the parents' containing functions, and the relationship with the spouse sub-dimension, and a negative relationship with the Non-Containing Relationship dimension. It was determined that there was no relationship with Satisfaction Orientation and Strict Prescriptive sub-dimensions. While there was a positive relationship between children's life satisfaction and the Relationships with Spouse and Non-Containing Relationships sub-dimensions, it was found that there was no relationship between the worry-sensitivity and satisfaction-oriented dimensions. According to the analysis result of the difference between the empathic tendency of the children and the demographic characteristics of the participants within the scope of the study; It was determined that there was no significant difference between the educational status of the parents, the playing status of symbolic games, the daily time spent with the father, the perceived academic success, the parent's provision of care in the first year of life, the screen time they were exposed to in one day and the empathic tendencies of the children. However it was determined that there is a statistically significant difference between a child's psychological trauma at birth, pre-school education, daily time with the mother and empathic tendencies of the children. According to the analysis of the difference between children's life satisfaction and demographic characteristics of the participants, it was found that there was no significant difference between parents 'educational status, traumatic experiences, time spent with parents, parents' provision of care, screen time in a day and life satisfaction. . However, it was determined that there is a statistically significant difference between pre-school education, symbolic games, academic success and life satisfaction.