Bu araştırmanın amacı; lise öğrencilerinin finansal okuryazarlıklarının geliştirilmesi için tasarlanan programın etkilerinin ölçülmesidir. Finansal okuryazarlık kavramı kişilerin finansal konularda bilgi sahibi olması, bilinçli finansal davranışlar göstermeleri ve doğru finansal kararlar almalarını içermektedir. Dolayısıyla bireylerin finansal okuryazarlık konusunda eğitilmeleri sadece bireyleri değil, finansal sistemi ekonomiyi ve toplumu da olumlu yönde etkileyecektir. Sakarya ili Serdivan ilçesinde bulunan bir Anadolu Lisesinde 42 öğrenci ile yürütülen araştırmada verilen finansal okuryazarlık eğitimi sonrasında öğrencilerin finansal tutum ve davranışları incelenmiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre lise öğrencileri için geliştirilen finansal okuryazarlık programının öğrencilerin finansal tutum ve davranışlarını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur. Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin arasında belirgin farklara ulaşılması, finansal okuryazarlığın önemsenmesi gereken bir eğitim olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları öğrencilerin para yönetimi, bütçe, tasarruf, yatırım, harcama gibi finansal okuryazarlık içeriğine yönelik günlük hayat deneyimlerinin yer verildiği bir finansal okuryazarlık programı ile finansal bilincin geliştirilmesinde etkili olduğunu ortaya koymuştur.
The aim of this study is to measure the effects of the program designed to improve the financial literacy of high school students. The concept of financial literacy involves people having knowledge of financial issues, demonstrating informed financial behavior, and making the right financial decisions. Therefore, individuals 'financial literacy are not the only individuals to be trained in the financial system will have a positive impact on the economy and society in Sakarya Anatolian High School, Serdivan in the district of 42 students with financial literacy education given in the surveys conducted after students' financial attitudes and behaviors examined. In the study, experimental pattern method with pre-test final Test control group was used. According to the results of the study, it was found that the financial literacy program developed for high school students positively affects the financial attitudes and behavior of students. Achieving significant differences between experimental group and control group Students shows that financial literacy is an education that needs to be cared for. Research results have shown that students are effective in developing financial awareness through a financial literacy program that includes voney life experiences related to financial literacy content such as voney management, budget, savings, investment, and spending.