Araştırmanın amacı, ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, akademik motivasyon ve bilişsel kapılma üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda ters yüz sınıf modeli ile kontrol grubunda ise geleneksel yöntem ile ders işlenmiştir. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir vakıf üniversitesinin meslek yüksekokulunun "Bilgisayar Programcılığı" programında öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri (n=68) oluşturmaktadır. Gruplar 1. sınıfta öğrenim gören iki şubenin deney (n=38) ve kontrol (n=30) grubu olarak rastgele belirlenmesi ile oluşturulmuştur. Çalışmanın deneysel işlem süreci 4 hafta eğitim ve 1 hafta oryantasyon olmak üzere toplam 5 hafta devam etmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Demografik Bilgi Formu, Akademik Başarı Testi, Akademik Motivasyon Ölçeği ve Bilişsel Kapılma Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımlı Gruplar T-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Bağımsız Gruplar T- Testi, Mann Whitney U Testi ve Spearman Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda deney grubunun kontrol grubundan akademik açıdan daha başarılı olduğu görülmüştür. Akademik motivasyon açısından ise grup içi ve gruplar arası bir farklılık olmadığı sonucu elde edilmiştir. Bilişsel kapılma ölçeğinin uygulandığı deney grubunda öğrencilerin bilişsel kapılma puanlarının deneysel işlem öncesinde ve sonrasında farklılaşmadığı fakat bilişsel kapılma ile akademik motivasyon arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür.
The aim of this research is to investigate the effects of flipped classroom model on academic achievement, academic motivation and cognitive absorption. Pre-test/post-test quasi-experimental design with control group was applied for the research. Flipped classroom model was implemented in the experimental group while the control group adopted traditional teaching model. Research group consisted of 68 first-year students attending vocational school's "Computer Programming" in 2019-2020 academic year. The groups were formed by randomly assigning one class to be the experiment group (n=38) and the other one to be the control one (n=30) between two randomly selected first-year classes. The experimental process of the study continued for a total of 5 weeks, 4 weeks of training and 1 week of orientation. Demographic Information Form, Academic Achievement Test, Academic Motivation Scale and Cognitive Absorption Scale were used as data collection tools in the research. Independent samples t-test, paired sample t-test, Wilcoxon Signed Ranks Test, Spearman Correlation and Mann-Whitney U tests were used for analyzing data. At the end of the research, it has been found that experimental group is more successful than control group in terms of academic success. Besides, it has been found that there is no discrepancy between in-group and intergroup academic motivation. While among experimental group students, who took cognitive absorption scale, it has been observed that there is no discrepancy between pre and post experimental cognitive absorption scores, it has been found that there is a modest level of connection between cognitive absorption and academic motivation.