İbn Arabi, hayatının sonuna kadar ya öğretmen veya öğrenci olmuş, birçok alanda araştırma konusu olmuş olsa da eğitim ve öğretim disiplini açısından ihmal edilmiş bir düşünürdür. Amacımız bu alanda var olan boşluğu bir nebze de olsa doldurabilmektir. Kendisi, zor olmakla beraber insan dediğimiz canlının eğitilebileceğini dile getirmiş; bu eğitim sürecinde öne çıkan ilkelere de dikkatlerimizi çekmiştir. Ona göre sözde insan, amele bağlı bilginin rehberliğinde Allah, dünya, nefis ve şeytana dair bilgilerini güncelleyerek "Islah" ve "İrşad" ile "Kâmil" bir insana dönüşebilir. Onun nazarında, bilgi edinme sürecinde insan aklı bir değer ifade etse de Allah'a teslimiyet ve amel, o değere de anlam katan bir üst değerdir. Ona göre sınırlarını Kur'an ve Sünnetin belirlediği amellere sarılmak, insanı ilahi öğreti ile buluşturacak; her nefes ortaya çıkacak olan yeni tecelliler, yepyeni bilgilere kapı aralayacak; kemal, marifetullah ve ebedi mutluluk hedeflerine doğru ortaya çıkacak olan her yeni tecelli, akla veya keşfe dayalı sürekli hayret halinin beslediği bir merak ile, iradesi ile hareket etmeye çalışan bir varlık olarak insanı, bir yandan olgunlaştırırken diğer yandan sürekli diri ve öğrenime açık tutacaktır.
Although Ibn Arabi has been either a teacher or a student until the end of his life and has been the subject of research in many fields, he is a neglected thinker in terms of education and teaching discipline. Our aim is to fill the gap that exists in this field, even to a small extent. He stated that although it is difficult, the creature we call human can be trained; has also drawn our attention to the principles that come to the fore in this training process. According to him, the so-called human can transform into a "Perfect" human being with "Islah" and "Irshad", by updating his knowledge about Allah, the world, the soul and the devil, under the guidance of knowledge based on deeds. In his view, although the human mind expresses a value in the process of acquiring knowledge, submission to Allah and deeds are a higher value that also adds meaning to that value. According to him, clinging to the deeds determined by the Qur'an and Sunnah will bring people together with divine teaching; new manifestations that will emerge with each breath will open the door to brand new information; Every new manifestation that will emerge towards the goals of perfection, ingenuity and eternal happiness will keep the human being alive and open to learning, while maturing him as an entity that tries to act with his will and curiosity based on a state of constant wonder based on reason or discovery.