1990'lı yıllardan itibaren gecekondulaşma, kentsel yoksulluk ve işsizlik gibi insan hayatının yaşayış biçimini etkileyen birçok sorunun çözümünde yerel yönetimleri yeni bir bakış açısı ile yönetim anlayışlarını değiştirmeye yönlendirmiştir. Sosyal Belediyecilik anlayışı ile birlikte belediyeler var olan belediyecilik anlayışlarının ötesine geçerek yaşayanların hayat kalitesini artıracak, kent kültürünü ön plana çıkaracak aktif belediyecilik uygulamalarına yöneltmiştir. Bunun yanı sıra hızla değişim gösteren ve gelişen bilim ve teknoloji, kişilerin günün koşullarına uygun daha sistemli ve bilime ayak uydurur biçimde eğitim almalarını mecbur bırakmıştır. Gelişen bilim ve teknolojinin etkisi ile ortaya çıkan yeni meslek grupları, geçmişten günümüze var olan işlerin yapısının değişim göstermesi vasıflı insan ihtiyacına olan artışı göz önüne getirmiştir. Teknolojik ve ekonomik kalkınmanın sağlanabilmesi ve ülkenin rekabet edebilir seviyelere gelebilmesi ve nitelikli işgücünün yetiştirilmesi için meslek eğitim programlarına gerek duyulmaktadır. Yerel yönetimler açmış oldukları kurslar ile kentte yaşayan her yaştan ve her düzeyden insanın vasıflı hale gelmesi ve kişilerin kent kültürüne ayak uydurabilmelerini sağlamaya çalışan eğitimler vermektedirler. Bu çalışmanın amacı, İSMEK tarafından uygulanan meslek ve beceri kazandırma kurslarının niteliğini ortaya koymaktır. Eğitim alan katılımcılara almış oldukları eğitimin katkıları ve sağlamış olduğu faydayı ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda kurumdan (3) yönetici ile görüşülmüş, (2080) kursiyere anket uygulanmış ve 13 kişi ile telefonda mülakat görüşmesi gerçekleştirilmiştir. İSMEK kursiyerlerinin almış oldukları eğitimler çerçevesinde almış oldukları eğitimin kişiye faydası durumunu ölçmek amacıyla İSMEK eğitimi almış olan bireylere anket uygulanmıştır. Anketin uygulanmasında pandemi koşullarından dolayı kullanılan Bilgisayar Destekli İnternet Anketi (CAWI) yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS 23.0 programı yardımı ile gerçekleştirilmiştir. Daha sonra toplanan veriler ışığında kurslardan eğitim almış kişilere ulaşılmış ve bu kişilerle yarı yapılandırılmış mülakat formu ile görüşme sağlanmıştır. Anket ve yapılan mülakatlar sonrasında edinilen bilgiler ışığında, alınan eğitimler kursiyerlere fayda sağlamakta fakat yüzeysel kalmakta olduğu belirlenmiştir.
Since the 1990s, it has led local governments to change their management approach with a new perspective in solving many problems that affect the way of life of human life, such as slums, urban poverty and unemployment. With the understanding of Social Municipalism, municipalities have gone beyond the existing understanding of municipalism and directed them to active municipal practices that will increase the quality of life of the inhabitants and bring the urban culture to the fore. In addition, the rapidly changing and developing science and technology have forced people to receive education in a more systematic and scientific manner in accordance with the conditions of the day. The new occupational groups that emerged with the effect of developing science and technology, the change in the structure of the jobs that have existed from the past to the present have brought into account the increase in the need for qualified people. Vocational training programs are needed in order to ensure technological and economic development, to bring the country to competitive levels and to train qualified workforce. With the courses they have opened, local administrations provide trainings that try to enable people of all ages and levels living in the city to become qualified and to keep up with the urban culture. The aim of this study is to reveal the quality of the vocational and skill training courses implemented by İSMEK. It is to reveal the contributions and benefits of the training they received to the participants who received the training. In this context, (3) managers from the institution were interviewed, a questionnaire was applied to (2080) trainees, and a telephone interview was held with 13 people. In order to measure the benefit of the training received by İSMEK trainees within the framework of their training, a questionnaire was applied to individuals who received İSMEK training. It was carried out with the Computer Assisted Internet Questionnaire (CAWI) method, which was used due to the pandemic conditions in the application of the questionnaire. The data obtained within the scope of the research were carried out with the help of SPSS 23.0 program. Then, in the light of the collected data, people who received training from the courses were reached and interviews were made with these people using a semi-structured interview form. In the light of the information obtained after the survey and interviews, it was determined that the trainings received were beneficial to the trainees, but remained superficial.