Açık Akademik Arşiv Sistemi

Das Eigene Und Das Fremde Ein (Interkulturelles) paradox

Show simple item record

dc.date 2010
dc.date.accessioned 2022-11-08T09:09:46Z
dc.date.available 2022-11-08T09:09:46Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.issn 1301-3769
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98394
dc.description.abstract The mistakes which have long been made especially in teaching German as a foreign language, have influenced the importance and place of German language. In teaching German language, the fact that materials are comprised of elements which have only been derived from German culture has led the status of this language to be criticized. However, the learners are willing to see the elements from their native culture in such materials. This will be more motivating and will cause the language to be longer-lasting. Besides, the mistakes made by the German government in teaching German as a foreign language have negatively affected German to become a universal language.In this article a brief history of German language has been presented by handling such mistakes. en_US
dc.description.abstract Özellikle Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesinde yıllardır yapılan hatalar, Alman dilinin dünyadaki yerini etkilemiştir. Almanca dil eğitiminde, sadece öğretilen yabancı dil olarak, Almancanın kültür öğeleri acısından baskın olması, konularda sadece Alman kültürünü yansıtan konulara yer verilmesi, bu dilin yabancı dil olarak konumunun sorgulanmasına neden olmuştur. Halbuki yabancı dili öğrenen, dil öğretim materyallerinde kendi kültürünün öğelerine de yer verilmesini arzulamaktadır. Bu durum yabancı dilin öğretilmesinde daha motive edici olacak ve dilin daha kalıcı olmasını sağlayacaktır. Ayrıca Alman hükümetlerinin kültür üzerine yapılan yanlış politikaları, Almancanın yeryüzünde etkili bir dil olmasını olumsuz yönde etkilemiştir. Bu makale, yapılan bu hataları sergileyerek, Alman dil eğitiminin kısa bir tarihçesine değinmektedir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Almanca en_US
dc.subject Dil Eğitimi en_US
dc.subject Kültürlerarası Eğitim en_US
dc.subject Yabancı Kavramı en_US
dc.subject Kültür en_US
dc.subject German Language en_US
dc.subject Intercultural Education en_US
dc.subject Foreing Concept en_US
dc.subject Culture en_US
dc.title Das Eigene Und Das Fremde Ein (Interkulturelles) paradox en_US
dc.type article en_US
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.identifier.startpage 9 en_US
dc.identifier.endpage 22 en_US
dc.relation.journal Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.contributor.author Akay, Recep


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess