dc.date | 2009 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-04T11:53:21Z | |
dc.date.available | 2022-11-04T11:53:21Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1301-3769 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/98382 | |
dc.description.abstract | Gelişmiş Dünya ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarında da eğitimin daha verimli ve faydalı olabilmesi için çeşitli çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Yapılan bu çalışmalarda öğrencilerin derslere aktif olarak katılarak öğrenmesini sağlamak amacıyla, yapılandırmacı ve proje tabanlı eğitim ve öğretim yöntemleri temel alınmıştır. Bu nedenle Türkiye’de, 2005 yılından itibaren ilk ve ortaöğretim derslerinde bu yeni sisteme göre müfredatlar hazırlanmaya başlanmıştır. Bu yeni sistem temelinde, ortaöğretim coğrafya müfredatında değişiklik yapılmıştır. Hazırlanan bu yeni programda, 4 yıllık lise öğretiminin her sınıfında, coğrafya dersi 5 öğrenim alanına ayrılmıştır. Bunlardan birisi “Doğal Sistemler” öğrenim alanıdır. Her bir öğrenim alanında çeşitli sayılarda kazanımlar bulunmaktadır. Kazanımların birçoğunun öğrencilere öğretilmesi sırasında ise, günümüzün en önemli mekânsal teknolojilerinden biri olan CBS’nin kullanımı tavsiye edilmiştir. Yapılan bu çalışmada, coğrafya öğretmenlerine, CBS’ nin coğrafya derslerinde nasıl ve hangi yöntemler ile kullanılabileceği örnek bir ders uygulaması geliştirilerek gösterilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Like most developed countries, high schools in Turkey, plenty of studies have been performing for the education will be more efficient and useful. In these studies, Project Based and constructivist Teaching-Learning methods were emphasized in order to increase students’ learning and activity in the classroom. Due to this, new curriculums have prepared in high schools of Turkey since 2005. Depending on these, new Turkish Geography curriculum was introduced in 2005. In this new program, the geography course was divided into five learning subjects in every grade of high school. One of them is Natural Systems. Each learning subject has a lot of educational gains and activities which some of them are included in GIS (Geographic Information Systems). During the education in high school geography lessons, the importance of using GIS, which is one of most important spatial technologies, has been given advice for teaching most activities. In this paper, it was represented that how GIS can be used in secondary geography lessons in assistance with an application example of Natural systems course to the geography teachers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | GIS (Geographic Information Systems) | en_US |
dc.subject | New Geography Curriculum | en_US |
dc.subject | Natural Systems | en_US |
dc.subject | Secondary Geography Education. | en_US |
dc.subject | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) | en_US |
dc.subject | Yeni Coğrafya Programı | en_US |
dc.subject | Doğal Sistemler, Orta Öğretim Coğrafya Eğitim ve Öğretimi | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde CBS Tabanlı Ders Anlatım Teknikleri: Doğal Sistemler Örnek Ders Uygulaması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 73 | en_US |
dc.identifier.endpage | 85 | en_US |
dc.relation.journal | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.contributor.author | Karatepe, Akif | |
dc.contributor.author | İncekara, Süleyman |
The following license files are associated with this item: