Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde CBS Tabanlı Ders Anlatım Teknikleri: Doğal Sistemler Örnek Ders Uygulaması

Show simple item record

dc.date 2009
dc.date.accessioned 2022-11-04T11:53:21Z
dc.date.available 2022-11-04T11:53:21Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1301-3769
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98382
dc.description.abstract Gelişmiş Dünya ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarında da eğitimin daha verimli ve faydalı olabilmesi için çeşitli çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Yapılan bu çalışmalarda öğrencilerin derslere aktif olarak katılarak öğrenmesini sağlamak amacıyla, yapılandırmacı ve proje tabanlı eğitim ve öğretim yöntemleri temel alınmıştır. Bu nedenle Türkiye’de, 2005 yılından itibaren ilk ve ortaöğretim derslerinde bu yeni sisteme göre müfredatlar hazırlanmaya başlanmıştır. Bu yeni sistem temelinde, ortaöğretim coğrafya müfredatında değişiklik yapılmıştır. Hazırlanan bu yeni programda, 4 yıllık lise öğretiminin her sınıfında, coğrafya dersi 5 öğrenim alanına ayrılmıştır. Bunlardan birisi “Doğal Sistemler” öğrenim alanıdır. Her bir öğrenim alanında çeşitli sayılarda kazanımlar bulunmaktadır. Kazanımların birçoğunun öğrencilere öğretilmesi sırasında ise, günümüzün en önemli mekânsal teknolojilerinden biri olan CBS’nin kullanımı tavsiye edilmiştir. Yapılan bu çalışmada, coğrafya öğretmenlerine, CBS’ nin coğrafya derslerinde nasıl ve hangi yöntemler ile kullanılabileceği örnek bir ders uygulaması geliştirilerek gösterilmiştir. en_US
dc.description.abstract Like most developed countries, high schools in Turkey, plenty of studies have been performing for the education will be more efficient and useful. In these studies, Project Based and constructivist Teaching-Learning methods were emphasized in order to increase students’ learning and activity in the classroom. Due to this, new curriculums have prepared in high schools of Turkey since 2005. Depending on these, new Turkish Geography curriculum was introduced in 2005. In this new program, the geography course was divided into five learning subjects in every grade of high school. One of them is Natural Systems. Each learning subject has a lot of educational gains and activities which some of them are included in GIS (Geographic Information Systems). During the education in high school geography lessons, the importance of using GIS, which is one of most important spatial technologies, has been given advice for teaching most activities. In this paper, it was represented that how GIS can be used in secondary geography lessons in assistance with an application example of Natural systems course to the geography teachers. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject GIS (Geographic Information Systems) en_US
dc.subject New Geography Curriculum en_US
dc.subject Natural Systems en_US
dc.subject Secondary Geography Education. en_US
dc.subject Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) en_US
dc.subject Yeni Coğrafya Programı en_US
dc.subject Doğal Sistemler, Orta Öğretim Coğrafya Eğitim ve Öğretimi en_US
dc.title Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde CBS Tabanlı Ders Anlatım Teknikleri: Doğal Sistemler Örnek Ders Uygulaması en_US
dc.type article en_US
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.identifier.startpage 73 en_US
dc.identifier.endpage 85 en_US
dc.relation.journal Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.contributor.author Karatepe, Akif
dc.contributor.author İncekara, Süleyman


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess