dc.date | 2009 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-04T11:04:08Z | |
dc.date.available | 2022-11-04T11:04:08Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1301-3769 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/98379 | |
dc.description.abstract | Sosyal bilimler insan doğasına ve topluma geniş bir perspektiften yaklaşarak insan ve doğaya ait çözümlemelerini yaparken, kültürel, ekonomik, siyasi, fiziksel ve sosyal olmak üzere bütünsel bir yaklaşım sunar. Sadece bütünsel bakış açısıyla sınırlı kalmaz aynı zamanda zaman içerisinde varolabilecek değişimlere karşı kendini yeniler. Pozitivist teori belirli olay ve olguları açıklamak için duyu veri kullanılarak tümevarımsal yöntemle yasalara ulaşılır ve bu yasalar sosyal dünyayı açıklamada kullanılır. Frankfurt düşünürleri genel olarak insana ve doğaya ait bilgileri bu denli “şey”leştirme çabasına şiddetle karşı çıkar. Ve pozitivizm eleştirisi Frankfurt Okulunun en önemli başlıklarından birini oluşturur. Bu aynı zamanda bilimin ruhunun hiçleştirilmesinin eleştirisidir. | en_US |
dc.description.abstract | While social scienties are doing wide perspective analyse about human nature and social, ıt offers holistic cultural, economic, political, physical and social approch. Not only it is not to bound with holistic approch, but also it is to refresh oneself in case of change in the length of time. Positivist theory uses sensation data to explain event and action. Then positivist theory comes at to laws with induction methods. These laws are used to explain social world. Frankfurt philosophers, as a rule, roundly protestagainst reification these informations about human and nature.and criticism of positivism is one of the most important title for Frankfurt School. İt is at the same time criticism of the spirit of science to shrink to a nullity. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Positivism | en_US |
dc.subject | Frankfurt School | en_US |
dc.subject | Critical Theory | en_US |
dc.subject | Pozitivizm | en_US |
dc.subject | Frankfurt Okulu | en_US |
dc.subject | Eleştirel Teori | en_US |
dc.title | Sosyal Bilimlere Eleştirel Bir Bakış: Frankfurt Okulu ve Pozitivizm Eleştirisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 59 | en_US |
dc.identifier.endpage | 73 | en_US |
dc.relation.journal | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.contributor.author | Atila Demir, Sevim |
The following license files are associated with this item: