dc.contributor.editor | Gülbeyaz, Kürşad | |
dc.contributor.editor | Yazıcı, Tarkan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-31T08:46:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-31T08:46:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 9786052238394 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/96567 | |
dc.description.tableofcontents | KONGRE KOORDİNATÖRLERİ ……………………………………………………………… i ONUR KURULU ………………………………………………………………………………….. i KONGRE KOMİTESİ …………………………………………………………………………… i SANAT KURULU …………………………………………………………………..……………. ii BİLİM / HAKEM KURULU …………………………………………………………….……….. ii KONUŞMACI KATILIMCI FİHRİSTİ ………………………………………………………… iv İÇİNDEKİLER …………………………………………………………………………..……….. vi TAM METİN BİLDİRİLER …………………………………………..…………………………. vi SERGİ ESERLER …………………………………………………………………………………. xi TAM METİN BİLDİRİLER Ulusal Orkestra Ve Topluluklarda Kemençenin Yeri ve Önemi ............................................................................ 1 Afag VALİMAMMADOVA “Bayatı – Şiraz” Mugamının Tar, Kemençe ve Balaban Üzerindeki İcrasının Özellikleri ..................................... 8 Ağabacı BALAYEVA Seyid Şuşinski Okulu Örneğinde Usta-Çırak Geleneklerinin Rolü ...................................................................... 14 Ahsan AHMADOV Hacı Mammadov'un Klasik Eserlerin Tar İcra Sanatının Kazandırılmasındaki Rolü .......................................... 19 Alekber ALEKBEROV SoNoR Ensemble “Lost Time” Örneği Üzerinden Sahnede Müzik-Performans İlişkisi ...................................... 27 Alev TÜRKAN ÖZCAN & Samir MİRZAYEV Kemanın Tarihsel Gelişim Süreci ve Eğitimci Yorumcular ................................................................................. 35 Arif MÖHSÜNOĞLU Piyano Topluluğu Üzre Çağdaş Dönem Ders Kitaplarının Eğitimde Rolü .......................................................... 46 Arzu MAMMADOVA Müzik Terapisi Yoluyla Travma Sonrası Stres Bozukluğu İçin Nörolojik Rehabilitasyon .................................. 53 Ashraf YOUSEFI Adalat Vezirov'un Nota Sistemine Uygulamalarının Kemençe İcrasındaki Rolü ................................................ 60 Aydan VEZİROVA Süleyman Alasgarov - "Şuşa Bu Gece Rüyama Geldi" ........................................................................................ 67 Aynur ALİYEVA Bale Müziğinin Senfonize Tarihine Bir Bakış ...................................................................................................... 70 Ayten ADIGOZALOVA Türkiye’nin Popüler Müzik Tarihinde Tango Müziğinin Yeri ............................................................................. 76 Bahar SARIBOĞA AKCA Azerbaycan ve Türkiye Kültürel Bağlamında Nazım Hikmet ve Arif Melikov .................................................. 82 Berrak TARANÇ & Zamina BABAYEVA YALÇIN Azerbaycan Bestecilerinin Eserlerinde Milli Müzik Aletlerinin Kullanımı ......................................................... 88 Besti KAZIMOVA Modern Tar Çalgıcılığı ......................................................................................................................................... 94 Cavad HASANOV Üzeyir Hacıbeyli ve Azerbaycan Muğam Sanatı ................................................................................................. 98 Cemile HASANOVA Tiyatro Müziğinin Tarihsel Gelişim Aşamaları .................................................................................................. 103 Cemile MİRZAYEVA Midyat Mor Barsavmo Kilisesi Düğün Ritüeli ve Müzikleri ............................................................................. 110 Derya KARABURUN DOĞAN Azerbaycan Halk Şarkısı "Laçın" A Capella Kadın Korosu İçin Yeni Bir Düzenlemede .................................. 120 Dilara GULİYEVA Hayyam Mirzazade`nin “Beyazlar ve Siyahlar” Opus’undaki Çok Sesli Akorların Karakteristik Özellikleri ... 126 Dilbar MAMMADOVA Asya Sultanova'nın Piyano Müziğinin Özellikleri .............................................................................................. 135 Dilşad ALİYEVA Azerbaycan Piyano Okulunun Oluşumunda ve Gelişmesinde M. R. Brenner'in Rolü ....................................... 142 Elnara KEBİRLİNSKAYA Tarda Sicimlerin Evrimi ve Performans Oluşumuna Katkısı ............................................................................. 148 Elnur CEFERLİ Akordeonun Azerbaycan Müzik Performansındaki Rolü ................................................................................... 156 Elnur GARAYEV Azerbaycan Garmonunda Reformlar .................................................................................................................. 162 Enver SADIGOV Bilimsel ve Şiirsel Kaynaklarda Küçük Hacimli Makamlar (XIII.-XIX. Yüzyıllar) .......................................... 169 Fahriyye SAFARALİYEVA Türk ve Azerbaycan Müzik Kültüründe Mahur Makamı .................................................................................... 177 Ferhat GURBANOV Karabağın Arkaik Raksları .................................................................................................................................. 187 Fettah HALIKZADE Efrasiyab Bedelbeyli'nin Yaratıcılığında “Heyratı” Renginin İşlemesi .............................................................. 193 Fidan İLDIRIMLI Zülfüqar Hacıbeylinin Bilinmeyen Operası “Üç Aşık” ...................................................................................... 202 Fidan NASİROVA Etnik Kültür ve Ana Bileşenleri .......................................................................................................................... 208 Gülmemmed ŞAHVERDİYEV Azerbaycan'da Piyano Topluluklarının Oluşumunda Ünlü Piyanistlerin ve Eğitimcilerin Rolü ........................ 219 Gülnara KARİMOVA Azerbaycan Bestecilerin Piyano Eserlerinin Okul Öğrencilerinin Müzik Eğitimindeki Önemi ve Kullanım Yolları ............................................................................................................................................................ 226 Gültekin MAHARRAMOVA Üzeyir Hacıbeyli'nin “Arşın Mal Alan” Müzikal Komedisinde Ostinatolu Polifoninin Kullanım Özellikleri .. 232 Gülzar MAHMUDOVA Tofig Bakihanov'un Eserlerinde Nizami Motifleri ............................................................................................. 242 Günay MAMMADOVA Çocuk Müzik Okullarının Piyano Sınıfında Öğrencilerin Özgür Çalışma Becerilerinin Temel İlkeleri ............ 249 Günay TAĞIYEVA Bakü Müzik Akademisi Tarihinden Sayfalar ...................................................................................................... 254 Habibe MAMMADOVA Sanatçı İnsanın Temel Amacı ............................................................................................................................. 261 Haver AHMEDOVA Azerbaycan Müzik Kültürünün Gelişmesinde Çocuklar İçin Yazılmış Sahne Oyunlarının Rolü ...................... 269 Hicran SADIGZADE SSCB Halk Sanatçısı Lütfiyar İmanov Tarafından Seslendirilen Köroğlu Rolünün Bazı Performans Özellikleri Hakkında ...................................................................................................................................... 275 İlham NAZAROV C. Cahangirovun Büyük Ölçekli Eserlerinde Karakteristik Özelliklerin Somutlaşması .................................... 280 İnara MEHERREMOVA Müzik Derslerinde Bilgisayar Teknolojisi Kullanım Sorunları .......................................................................... 286 İrada ABDURAHMANOVA Azerbaycan Bestecilerinin Operalarında Dans Sahneleri ................................................................................... 290 İrade ABBASOVA Tarzan Ahsan Dadaşov'un Performansından Nota Çevrilen Renklerin Analizi ve Muğam Performansındaki Rolleri ............................................................................................................................................................ 296 Jale GULAMOVA XX. ve XXI. Yüzyıl "Yedi Güzel" Bale Performansının Koreografik Yorumlarının Analizi ............................ 304 Kamilla HÜSEYNOVA Şeki Bölgesi Oyun Havaları Yeni Bir Macmuada .............................................................................................. 310 Khayala ABDURAHMANOVA Modern Televizyonda Müzik Sorunları .............................................................................................................. 315 Könül ŞÜKÜROVA Tofig Bakihanov'un Azerbaycan Halk Şarkıları ve Danslarının Keman ile Piyano İçin İşlemeleri ................... 319 Kübra ERİŞEN Üzeyir Hacıbeyli Adına Bakü Müzik Akademisi Tarihinde Önemli Bir Aşama Halk Çalgılarının Öğretimi ... 326 Lale HÜSEYNOVA Okul Çağındaki Çocukların Müzik Eğitiminde G. Hüseynli'nin Çocuk Şarkılarının Kullanımı ........................ 333 Lale REFİBEYLİ Agşin Alizade'nin Yaratıcılığının Temel Özellikleri .......................................................................................... 338 Leyla NABİYEVA Cahangir Cahangirov`un Eserlerinde Drama Müziğinin Tezahürü .................................................................... 343 Leyla QULİYEVA “Ay Beri Bak, Beri Bak” Türküsü Üzerine Tarihsel-Teorik Analiz ................................................................... 353 Leyla ZÖHRABOVA Müzikte Özel Öğretim Yöntemlerinin Kıyaslanması .......................................................................................... 358 Mehmet Cem YURGA Yabancı Bestecilerin Piyano Yapıtlarının Okul Öğrencilerinin Müzik Eğitiminde Kullanımı........................... 365 Mehriban HACIYEVA Bağımsızlık Dönemi Azerbaycan Müziği ........................................................................................................... 369 Mekke RESULZADE Janna d'Ark Karakteri Sanatda ............................................................................................................................ 374 Mina BABAYEVA Gara Garayev'in "Yedi Güzel" Balesinde Nizami Gencevi'nin Şiiriyatının Yansıması ...................................... 380 Nargiz HAGVERDİYEVA Süleyman Alasgarov'un Müzikal Sahne Çalışmaları .......................................................................................... 385 Nazlı MUSTAFAYEVA Azerbaycan Bestecilerinin Eserlerinde Dans Türüne Müracaatın Bazı Özellikleri ............................................ 391 Nigar İMANOVA Tarlan Seyidov'un Bilimsel-Pedagojik Görüşlerinin ve Pedagojik Prensiplerinin Önemi ................................. 397 Nurane ZEYNALOVA Piyano Enstrümanında Yeni Çalım Teknikleri, Tını, Dinamik Sorun ve Modern Çözümler ............................. 411 Nurida ABBASOVA Üzeyir Hacıbeyli Adına Azerbaycan Devlet Konservatuarının 50. Yıldönümüne İlişkin Tarihsel Olgular ....... 419 Nuride İSMAYILZADE & Gulhar MAMMADOVA Halk Danslarının Sahnelenmesine Yönelik Kavram Arayışlarında Sahne Düzenlemesi ve Koreografi Sorunsalı ……………..……………………………………………………….…………..……………...… 429 Pelin ELÇİK YORGANCIOĞLU Koreolojik Açıdan Hareketin Üretici Unsurlarına Üç Bakış; "Laban", "Preston-Dunlop" ve "Benesh" ............ 438 Pelin ELÇİK YORGANCIOĞLU İrevanda Yaranan Azerbaycan Yallıları .............................................................................................................. 451 Rauf BEHMENLİ Azerbaycan Bestecilerin Eserlerinde Türk Halk Müziği .................................................................................... 461 Rovşana KARİMOVA Azerbaycan Halk Danslarının Sınıflandırılması ................................................................................................. 468 Rumiye MEMMEDOVA Mansum İbrahimov’un Seslendirdiği “Rast” Muğam Destgahının Yorumlanması ........................................... 475 Saadet VERDİYEVA Müzik Derslerinde Multimedya Teknolojilerinin Kullanımı .............................................................................. 482 Saida HASANOVA El Sistema’nın Venezuelalı Gençlerin Gelişimindeki Rolü ................................................................................ 488 Samir GÜLAHMEDOV Ferec Qarayev’in “İki İcracıı için Sonata” Eserinde Azerbaycan Piyano Yorumculuğuna Getirilmiş Yenilikler ....................................................................................................................................................... 495 Samir MİRZAYEV Azerbaycan Radyosunda Fikret Amirov'un Yaratıcılığı Tanıtımı ...................................................................... 504 Seadet ŞİRİNOVA Bir Tuva Kültürü Olan Gırtlak Müziği ile Yörük Kültürü Olan Boğaz Çalma Karşılaştırması ......................... 521 Selin OYAN John Cage: 3 Dans ve Hazırlanmış 2 Piyano ...................................................................................................... 529 Selin OYAN Nizami Gencevi'nin Şiiriyatının Azerbaycan Bestecilerin Romans ve Romas-Gazellerinde Yansıması ........... 536 Sevda GURBANALİYEVA Profesyonel Bir Müzisyen Yetiştirme Sürecinde Oda Müziği Performansının Önemi Üzerine ......................... 541 Sevda YOLÇUYEVA Celal Abbasov'un Koro Eserlerinde Tören Kültürünün Canlandırılması ............................................................ 547 Sevinc SEYİDOVA Türkiye’de Çevrilmiş (Ters Yüz) Öğrenme Modeli Kullanılarak Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi .. 556 Şefika TOPALAK & Tarkan YAZICI & Tuğba GENÇ Orta Çağda Kemança Performans Sanatı ............................................................................................................ 570 Togrul ASADULLAYEV Dini Müzik Türlerinin Modern İcra Pratiğindeki Yeri ........................................................................................ 574 Vafa HANBEYOVA Fransız Müzik Oryantalizmi Ve P.Thilloynın “Yanardağ” Senfonisi ................................................................. 582 Vefa ABBASOVA Müzik Biliminde Sanatsal İçerik Konuları .......................................................................................................... 587 Vusala AMİRBAYOVA Müzik Kültürü Olarak Çukurova Romanlarında Kına Merasimi ........................................................................ 597 Zafer KILINÇER Öğrencinin Sahne Performansına Hazırlığı ......................................................................................................... 605 Zahra GARAYEVA SERGİ ESERLER Farah KARİMOVA Flüt ile Yabancı Kadın .............................................................................................. 611 Farah KARİMOVA Kadim Azerbaycan ................................................................................................... 612 Farah KARİMOVA Kız ve Fantezileri ..................................................................................................... 613 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.relation.ispartofseries | SAÜ Yayınları No: 219; | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.title | 8. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi bildiriler kitabı = 8th International music and dance congress proceeding book | en_US |
dc.type | book | en_US |
The following license files are associated with this item: