dc.date | 1978 | |
dc.date.accessioned | 2021-10-20T12:40:43Z | |
dc.date.available | 2021-10-20T12:40:43Z | |
dc.date.issued | 1978 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/96415 | |
dc.description.abstract | Aşırı yüklenmiş dişli çarkların yağlanmasında elasto - hidrodinamiğin ehemmiyetini ihmal etmek büyük bir hatadır. Film kalınlığına olan etkisi ile elastik deformasyon aynı zamanda basınç yayılışını da etkilemektedir. Bu makalede, diş geometrisinden dolayı meydana gelen film kalınlığı ile diş temas yüzeylerinde evolvent profillerinin eğrilik yarıçapı, dairesel eğrinin yarıçapı kabul edilerek temastaki iki diş arasında elasto - hidrodinamik tesirlerle meydana gelebilecek film kalınlığı tayin edilmiştir. Uygun basınç dağılımı, akışın devamlı olduğu halde temas alanı boyunca Nevvtoniyen akış şartlarına göre ele alınmış ve Reynolds diferansiyel denklemi ile hesaplanabileceği kabul edilmiştir. Bu şekilde kurulan matematik modelin çözümüne uygun metodların geliştirilmesi ileriki çalışmalarda ele alınacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.title | Dişli Çark Yağlamasında Elasto - hidrodinamik Davranışın Matematik Bir Modeli | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 79 | en_US |
dc.identifier.endpage | 91 | en_US |
dc.relation.journal | Sakarya Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi Dergisi | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.contributor.author | Cürgül, İsmail |
The following license files are associated with this item: