dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-26T11:32:10Z |
|
dc.date.available |
2021-05-26T11:32:10Z |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr/proje/TVRrMk5qWTI/akis-kanal-tasariminin-pem-yakit-hucresi-performansina-etkisinin-incelenmesi |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/95077 |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar kelimeler: PEM yakıt pili, akım yoğunluğu dağılımı Bu proje kapsamında yakıt hücresinin aktif alanındaki akım dağılımının homojen olması için gerekli çalışmaların yapılması planlanmıştır. Proje bütçesi ile temin edilecek olan hızlı bağlantı elemanı ile hücrenin homojen basınç dağılımının sağlanması planlanmakta idi. Ancak proje başvurusunun 15 aylık bir süre sonunda sonuçlanması bizi başka çözümler bulmaya yönlendirmiştir. Bu çalışma doktora tezimin bir kısmı olduğu için projenin sonuçlanmasını beklemeden farklı bir yol izlenmiştir. Fujifilm markalı basınç ölçüm kâğıtları (Pressure measurement film - prescale) ile yakıt hücresinin homojen basınç altında çalışmasını sağlayacak tasarım deneme yanılma ile tespit esilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre yakıt hücresi testleri yapılmış ve akım yoğunluğunun eski tasarımlara göre daha homojen akım yoğunluğuna sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bu yüzden proje bütçesi kullanılmadan istenilen sonuçlara ulaşılabilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
SUMMARY Key Words: PEM fuel cell, current density distribution In this project, it is planned to carry out that the current distribution in the active area of the fuel cell is homogeneous. It was planned that the homogenous pressure distribution of the cell would be provided by the fast connection element which will be provided by the project budget. However, the conclusion of the project application after a period of 15 months led us to find other solutions. Since this work was part of the doctoral thesis, a different route was followed without expecting the outcome of the project. With Fujifilm branded pressure measurement papers, the design is tested by trial and error to ensure that the fuel cell operates under homogeneous pressure. According to the results obtained, fuel cell tests have been carried out and it has been observed that the current density has a more homogeneous current density than the old designs. Therefore, the desired results can be achieved without using the project |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
CC0 1.0 Universal |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ |
|
dc.subject |
Malzeme Bilimleri, Özellik ve Test |
|
dc.subject |
Mühendislik, Makine |
|
dc.title |
Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi |
|
dc.type |
project |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü |
|
dc.contributor.author |
Hüseyin KAHRAMAN |
|
dc.relation.publicationcategory |
PROJE |
|