Açık Akademik Arşiv Sistemi

Cognitive Flexibility and Mental Well-Being: Fear of Negative Evaluation and Academic Perfectionism as Serial Mediators

Show simple item record

dc.date.accessioned 2021-02-16T09:04:20Z
dc.date.available 2021-02-16T09:04:20Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation SATICI B,TEKİN E. G,DENİZ M. E (2020). Cognitive Flexibility and Mental Well-Being: Fear of Negative Evaluation and Academic Perfectionism as Serial Mediators. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 386 - 396. Doi: 10.17556/erziefd.632776
dc.identifier.issn 2148-7510
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17556/erziefd.632776
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE5UQXpNdz09/cognitive-flexibility-and-mental-well-being-fear-of-negative-evaluation-and-academic-perfectionism-as-serial-mediators
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/76228
dc.description.abstract This study examined the serial multiple mediator roles of the fear of negative evaluation and academic perfectionism on the relation between cognitive flexibility and mental well-being in a sample of Turkish university students. A total of 320 students [162 (50.6%) female and 158 (49.4%) male, M age = 20.37; SD = 2.05] in two separate public universities were involved in this study. The Warwick-Edinburgh Mental Well-Being Scale, the Cognitive Flexibility Inventory, the Brief Fear of Negative Evaluation Scale, and the Academic Perfectionism Scale were used to obtain the data. We investigated the serial multiple mediations roles by using bootstrapping based PROCESS macro (Model 6). The results revealed that significant relationships between the variables. Moreover, the findings indicated that fear of negative evaluation and academic perfectionism subsequently and partially mediated the relation between cognitive flexibility and mental well-being.
dc.description.abstract Bu çalışmada Türk üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile mental iyi oluşları_x000D_ arasında olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sırasal çoklu_x000D_ aracılığı incelenmiştir. İki farklı devlet üniversitesinde öğrenim gören toplamda 320 [162 (%50.6)_x000D_ kadın ve 158 (%49.4) erkek, Yaş ort = 20.37, ss = 2.05] öğrenci çalışmaya dahil olmuştur. Warwick-_x000D_ Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu_x000D_ Ölçeği Kısa Formu ve Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği verilerin elde edilmesinde_x000D_ kullanılmıştır. Çalışmada incelenen sırasal çoklu aracılık rolü PROCESS makrosu (Model 6)_x000D_ kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlara göre, çalışmanın değişkenleri olan bilişsel_x000D_ esneklik, ruhsal iyi oluş, olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin_x000D_ birbirleriyle anlamlı ilişkiye sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca bilişsel esneklik ile mental iyi_x000D_ oluş arasında değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sıralı kısmi aracı rolleri_x000D_ istatistiksel bakımdan önemli bulunmuştur.
dc.description.abstract Bu çalışmada Türk üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile mental iyi oluşları arasında olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sırasal çoklu aracılığı incelenmiştir. İki farklı devlet üniversitesinde öğrenim gören toplamda 320 [162 (%50.6) kadın ve 158 (%49.4) erkek, Yaş ort = 20.37, ss = 2.05] öğrenci çalışmaya dahil olmuştur. Warwick- Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği Kısa Formu ve Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği verilerin elde edilmesinde kullanılmıştır. Çalışmada incelenen sırasal çoklu aracılık rolü PROCESS makrosu (Model 6) kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlara göre, çalışmanın değişkenleri olan bilişsel esneklik, ruhsal iyi oluş, olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin birbirleriyle anlamlı ilişkiye sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca bilişsel esneklik ile mental iyi oluş arasında değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sıralı kısmi aracı rolleri istatistiksel bakımdan önemli bulunmuştur.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.relation.isversionof 10.17556/erziefd.632776
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Mental well-being
dc.subject cognitive flexibility
dc.subject fear of negative evaluation
dc.subject academic
dc.title Cognitive Flexibility and Mental Well-Being: Fear of Negative Evaluation and Academic Perfectionism as Serial Mediators
dc.title.alternative Bilişsel Esneklik ve Mental İyi Oluş arasındaki ilişkide Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Mükemmeliyetçiliğin Sırasal Çoklu Aracı Rolü
dc.type article
dc.identifier.volume 22
dc.identifier.startpage 386
dc.identifier.endpage 396
dc.contributor.department Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Artvin, Türkiye
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü, Sakarya, Türkiye
dc.contributor.department Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, İstanbul, Türkiye
dc.relation.journal Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.identifier.issue 2
dc.identifier.doi 10.17556/erziefd.632776
dc.identifier.eissn 2148-7758
dc.contributor.author Begüm SATICI
dc.contributor.author Emine GÖÇET TEKİN
dc.contributor.author M. Engin DENİZ
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record