dc.date.accessioned |
2021-02-16T09:04:20Z |
|
dc.date.available |
2021-02-16T09:04:20Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
SATICI B,TEKİN E. G,DENİZ M. E (2020). Cognitive Flexibility and Mental Well-Being: Fear of Negative Evaluation and Academic Perfectionism as Serial Mediators. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 386 - 396. Doi: 10.17556/erziefd.632776 |
|
dc.identifier.issn |
2148-7510 |
|
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.17556/erziefd.632776 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE5UQXpNdz09/cognitive-flexibility-and-mental-well-being-fear-of-negative-evaluation-and-academic-perfectionism-as-serial-mediators |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/76228 |
|
dc.description.abstract |
This study examined the serial multiple mediator roles of the fear of negative evaluation and academic perfectionism on the relation between cognitive flexibility and mental well-being in a sample of Turkish university students. A total of 320 students [162 (50.6%) female and 158 (49.4%) male, M age = 20.37; SD = 2.05] in two separate public universities were involved in this study. The Warwick-Edinburgh Mental Well-Being Scale, the Cognitive Flexibility Inventory, the Brief Fear of Negative Evaluation Scale, and the Academic Perfectionism Scale were used to obtain the data. We investigated the serial multiple mediations roles by using bootstrapping based PROCESS macro (Model 6). The results revealed that significant relationships between the variables. Moreover, the findings indicated that fear of negative evaluation and academic perfectionism subsequently and partially mediated the relation between cognitive flexibility and mental well-being. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada Türk üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile mental iyi oluşları_x000D_
arasında olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sırasal çoklu_x000D_
aracılığı incelenmiştir. İki farklı devlet üniversitesinde öğrenim gören toplamda 320 [162 (%50.6)_x000D_
kadın ve 158 (%49.4) erkek, Yaş ort = 20.37, ss = 2.05] öğrenci çalışmaya dahil olmuştur. Warwick-_x000D_
Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu_x000D_
Ölçeği Kısa Formu ve Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği verilerin elde edilmesinde_x000D_
kullanılmıştır. Çalışmada incelenen sırasal çoklu aracılık rolü PROCESS makrosu (Model 6)_x000D_
kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlara göre, çalışmanın değişkenleri olan bilişsel_x000D_
esneklik, ruhsal iyi oluş, olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin_x000D_
birbirleriyle anlamlı ilişkiye sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca bilişsel esneklik ile mental iyi_x000D_
oluş arasında değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sıralı kısmi aracı rolleri_x000D_
istatistiksel bakımdan önemli bulunmuştur. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada Türk üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile mental iyi oluşları arasında olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sırasal çoklu aracılığı incelenmiştir. İki farklı devlet üniversitesinde öğrenim gören toplamda 320 [162 (%50.6) kadın ve 158 (%49.4) erkek, Yaş ort = 20.37, ss = 2.05] öğrenci çalışmaya dahil olmuştur. Warwick- Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği Kısa Formu ve Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği verilerin elde edilmesinde kullanılmıştır. Çalışmada incelenen sırasal çoklu aracılık rolü PROCESS makrosu (Model 6) kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlara göre, çalışmanın değişkenleri olan bilişsel esneklik, ruhsal iyi oluş, olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin birbirleriyle anlamlı ilişkiye sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca bilişsel esneklik ile mental iyi oluş arasında değerlendirilme korkusu ve akademik mükemmeliyetçiliğin sıralı kısmi aracı rolleri istatistiksel bakımdan önemli bulunmuştur. |
|
dc.language |
İngilizce |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.relation.isversionof |
10.17556/erziefd.632776 |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Mental well-being |
|
dc.subject |
cognitive flexibility |
|
dc.subject |
fear of negative evaluation |
|
dc.subject |
academic |
|
dc.title |
Cognitive Flexibility and Mental Well-Being: Fear of Negative Evaluation and Academic Perfectionism as Serial Mediators |
|
dc.title.alternative |
Bilişsel Esneklik ve Mental İyi Oluş arasındaki ilişkide Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Mükemmeliyetçiliğin Sırasal Çoklu Aracı Rolü |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
22 |
|
dc.identifier.startpage |
386 |
|
dc.identifier.endpage |
396 |
|
dc.contributor.department |
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Artvin, Türkiye |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü, Sakarya, Türkiye |
|
dc.contributor.department |
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, İstanbul, Türkiye |
|
dc.relation.journal |
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
|
dc.identifier.issue |
2 |
|
dc.identifier.doi |
10.17556/erziefd.632776 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-7758 |
|
dc.contributor.author |
Begüm SATICI |
|
dc.contributor.author |
Emine GÖÇET TEKİN |
|
dc.contributor.author |
M. Engin DENİZ |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı |
|